Inloggen/Registreren

Zoeken Help

blauwe waaiergarnaal

Vragen, opmerkingen m.b.t. bovenstaande dierengroep, die kan je hier kwijt.
Bookmark and Share

blauwe waaiergarnaal

Berichtdoor katjake » do nov 06, 2014 11:24 am

hallo
ik heb gisteren 2 blauwe camaroon garnalen gekocht 2 blue diamond guppy's en een algeneter (garra flavatra m )
nu vind ik nergens mijn garnalen en zijn nu toch al een 5a6 cm
is dat normaal verstoppen ze zich zo goed heb eten gegeven maar komen niet uit
katjake
Newbie

Aquarium type: zoetwater aquarium

Re: blauwe waaiergarnaal

Berichtdoor Wikkes » do nov 06, 2014 11:33 am

ze verstoppen hun heel goed, en je hebt heel veel stroming nodig om ze in leven te houden, ze eten allen rondvliegend stofvoer. Het zijn schuwe dieren en kan wel enkele weken duren, als ze zich beter voelen gaan ze een plaatsje in de bak zoeken waar er veel stroming is om te kunnen wapperen naar voedsel en dan verlaten ze die plaats zelden, wil je ze veel zien, dan moet je zorden dat er stroming is op een zichtbare plaats, door bijvoorbeeld een extra pomp of stromingspomp in je bak te plaatsen.

Als je dit niet doet, dan gaan ze met hun wappers over de grond schuren om voedsel te zoeken, hun wappers schuren stuk en ze sterven van de honger
Wikkes
Hardened

Aquarium type: 600L + garnalenstelling + 140L

Berichtdoor Wikkes » do nov 06, 2014 11:34 am

Deze dieren horen pas in een aquarium dat minimaal een half jaar draait, daar is voldoende voedsel in te vinden en dan nog moet je met poedervoer bijvoeren.
Wikkes
Hardened

Berichtdoor katjake » do nov 06, 2014 11:47 am

hoi ik heb stroming van mijn filter en stroming van mijn luchtpomp is dat voldoende ja ik heb mijn aquarium nog maar 6 weken heb wel jbl novo crabs bollekes er bij gekocht en dan ook jbl novo color flakes
katjake
Newbie

Berichtdoor Wikkes » do nov 06, 2014 10:08 pm

katjake schreef:hoi ik heb stroming van mijn filter en stroming van mijn luchtpomp is dat voldoende ja ik heb mijn aquarium nog maar 6 weken heb wel jbl novo crabs bollekes er bij gekocht en dan ook jbl novo color flakes

Dan is je stroming veel te weinig,
een 120L bak moet makkelijk 1200L/u stroming hebben als je waaier het goed willen hebben, dart voedsel eten je garnalen niet, ze eten stofvoer, dat is echt poeder dat rond dwarrelt met je stroming, ze kan het zelfs met blote oog niet zien.

luchtpompjes zijn erg slecht in een bak, ze halen al je goeie co2 uit je bak wat planten juist nodig hebben om te groeien en co2 in zuurstof om te zetten, pompjes blazen lmucht in je bak, geen zuurstof, ze smeren je dat aan in de winkel, mar is alleen nodig bij erg warm weer of bij medicatie om te beluchten, anders doet het meer slecht dan goed.

Je zou stofvoer voor baby vissen en babygarnalen moeten hebben.

enige tip dat ik voor je heb, plaats een extra pompje, eentje dat gewoon in je bak circuleert, en koop voer wat ze nodig hebben, want anders houden ze het geen 2 weken uit. Is geen makkelijk dier om te houden, maar ze laten uitschijnen van wel.
Wikkes
Hardened

Berichtdoor Wikkes » do nov 06, 2014 10:13 pm

Zo een pompje bv:
hang je tegen de linker of de rechtrruit, aan de kant van de voorruit, ongeveer 3-5cm van de bodem, dan heb je stroming langs je voorruit en zullen de garnalen daar wel komen zitten, ofwel richt je het op een stuk hout of steen, en zullen ze gdaar gaan opzitten., koste je 5-10€

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

En kwa voer:
Moet niet van deze website, maar dan heb je een idee, het 3de voer is ideaal voor waaierhadnen
http://www.aquashoponline.be/voeding/babygarnalenvoeding-1/dennerle-shrimp-king-baby.html
http://www.aquashoponline.be/voeding/babygarnalenvoeding-1/shirakura-chi-ebi-20gr.html
http://www.aquashoponline.be/voeding/babygarnalenvoeding-1/naturefood-premium-aty-50gr.html
http://www.aquashoponline.be/voeding/babygarnalenvoeding-1/aqs-babyvisstofvoer-100ml.html
Wikkes
Hardened

Berichtdoor katjake » vr nov 07, 2014 12:50 pm

heb mijn lucht pomp er uit gedaan dan zal ik seffens eens gaan kijken voor een stroming pomp
ik denk ook dat mijn garnalen in de filter zitten want vind ze nergens anders allee bedoel ik heb zo een zwarte wand daar achter in steek mijn thermostaat en filter en er is een lange gleuf in dus vermoed dat de garnalen ook in die wand zitten zou anders niet weten waar
katjake
Newbie

Berichtdoor Wikkes » vr nov 07, 2014 5:26 pm

het zijn meesters in verstoppen, ik ahd er 4 in een meter bak, pas een paarweken nadat ik een pompje installeerde kwamen ze tevoorschijn, had ze ervoor nooit gezien
Wikkes
Hardened

Berichtdoor katjake » za nov 08, 2014 9:35 am

heb nu ook een pompje en nu zitten ze in mijn stronk kiemhout zie hun pootjes heen en weer gaan echt leuk te zien hoe ze eten heb ze nu 4 dagen in mijn bak en nog even levendig hopelijk blijft het zo
katjake
Newbie

Berichtdoor Wikkes » za nov 08, 2014 1:29 pm

super dat je advies opvolgt, dan ga je der zeker plezier aan beleven
Wikkes
Hardened

Keer terug naar Garnalen, slakken, kreeften, krabben, kikkers en andere ongewervelden ...