Inloggen/Registreren

Zoeken Help

procambarus alleni

Vragen, opmerkingen m.b.t. bovenstaande dierengroep, die kan je hier kwijt.
Bookmark and Share

procambarus alleni

Berichtdoor romagod » di sep 02, 2014 4:04 pm

Hallo, heeft er hier iemand ervaring met procambarus alleni kreeften in gezelschapsbak?
Ik heb nu een bak waar onderandere guppen, platty's, molly's, maanvissen, beta, goerami, kardinaaltetra's, otocinclus,panda's en waaierhandgarnalen in itten. Kan ik deze kreeften met deze vissen en garnalen samen houden?
Is hoekaquarium van 180L (100cm X 60 hoog X 60 diep).
Ik vind die kreeften prachtig, maar ben bang dat ze mijn andere vissen en garnalen gaan aanvallen, zeker de oto's, panda's en garnalen.
En at met de planten? Gaan ze die niet verwoesten?

Kan iemand me wat raad geven? Of zet ik ze er beter niet bij?

Groeten,

Ronny
romagod
Newbie

Aquarium type: zoetwater

Re: procambarus alleni

Berichtdoor WpK » wo sep 03, 2014 9:32 am

Meer info

Ze zijn in staat om het aquarium te verbouwen, maar gaan niet actief op vissen jagen, als ze passeren kunnen ze wel gegrepen worden.
WpK
Newbie

Aquarium type: Gezelschapsaquarium

Re: procambarus alleni

Berichtdoor Shadosy » wo sep 03, 2014 10:24 am

Ik zou niet alles wat je mooi vind in uw bak steken, want u visbestand is zo ook al niet ideaal.
Mollys met gups? Maanvissen in 180L (hoeveel er?), een beta nog wel met al ie sluiervinnen?
Betwijfel als alles daar wel goed gaat.

Iedergeval deze kreeft zou ik niet houden, die kleine visjes gaan als snack beschouwd worden, woelen heel u bak om, worden 10 cm max. en je hebt zo al teveel bodem diertjes die ook als prooi aanzien kunnen worden.
Dan kan je beter voor een CPO Cambarellus patzcuarens aka Oranje Dwergrivierkreeft gaan.
Maar dan nog zou ik dit niet kopen omwille u visbestand die niet ideaal is.
Shadosy
Hardened

Aquarium type: Te veel!

Keer terug naar Garnalen, slakken, kreeften, krabben, kikkers en andere ongewervelden ...