Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Waaierhandgarnaal

Vragen, opmerkingen m.b.t. bovenstaande dierengroep, die kan je hier kwijt.
Bookmark and Share

Waaierhandgarnaal

Berichtdoor Joyco » wo aug 13, 2014 6:27 pm

Ik heb vorige week twee waaierhandgarnaaltjes gekocht bij Hustinx Hasselt.
Deze waren al volwassen en zouden volgens de verkoper niet door vissen gegeten kunnen worden. :?:

Deze week vind ik echter maar 1 garnaaltje terug. Ik ga straks echt eens alle deco en stenen omdraaien.

Ik heb eerder deze week wel gezien dat de molly's ertegen duwden, maar kunnen zij nu een volwassen waaierhand opeten? De garnaal was groter/even groot als zijzelf? :|
Ik heb de molly's nu voorlopig, in afwachting van een kandidaat voor herplaatsing, in een andere aquarium geplaatst om de andere vissen en mijn resterende garnaal rust te gunnen.

Ik overweeg om morgen nog wat mosbollen te gaan halen en een helenaslak om het slakkenbestand wat binnen de perken te houden.

Wie kan me nog wat leuke garnaaltjes voorstellen? Liefst ietwat grotere, die minder kans hebben om opgegeten te worden.
De molly's zijn dus verwijderd, er zitten nog guppen, twee corydora en twee algenetertjes in.
Joyco
Newbie

Aquarium type: zoetwater

Re: Waaierhandgarnaal

Berichtdoor Wikkes » do aug 14, 2014 5:11 pm

die kunnen hun super verstoppen, de vissen eten die niet op, dat kan niet.

Kan wel zijn dat die gestorven is en de vissen het lijkje hebben opgeruimt.

Garnalen die er zeker bijkunnen zijn japonica garnalen, die vind je makkelijk, zijn er nog hoor, maar die hebben sneller kans gegeten te worden ofwel niet aan te geraken.

Hoe groot zijn ze? worden makkelijk 10cm
Wikkes
Hardened

Aquarium type: 600L + garnalenstelling + 140L

Berichtdoor Joyco » do aug 14, 2014 8:23 pm

Ze zijn nu ongeveer 7cm. Ik ben er dol op... kan uren kijken naar zo een beestjes. Ik ga wel die naam noteren zodat ik wat kan bijlezen.
Heb vandaag nog een helenaslak bijgehaald en heb me toch even moeten bedwingen om niet nog enkele garnaaltjes bij te halen. Maar eerst knijpen we enkele dagen ertussenuit en bij mijn volgende vrije daagjes ga ik me eerst even bezig houden met nog wat plantjes enzo. :-)
Joyco
Newbie

Aquarium type: zoetwater

Berichtdoor maestripieritimo » ma aug 18, 2014 11:25 pm

waaierhanden zijn goede verstoppers, dus kan wel ergens achter, onder of in zitten. ze durven ook wel eens vast houden aan dingen die uit het water gaan, dus let goed op dat ze niet onder iets terecht komen als je iets terug zet. Ik heb er zo eentje verloren, was in de decoratie gekropen toen ik hem aant zoeken was. Niet gezien, dus maar terug in de bak en bij de volgende beurt dood in het beeldje. Ik heb wel de aziatische, dus die zijn wat smaller en vallen minder op door hun bruine schutkleur.
maestripieritimo
Newbie

Aquarium type: 60cm gezelschapsbak en garnalenbak en plantencube

Keer terug naar Garnalen, slakken, kreeften, krabben, kikkers en andere ongewervelden ...