Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Wat is dit grote uitsteeksel bij mijn appelslak?

Vragen, opmerkingen m.b.t. bovenstaande dierengroep, die kan je hier kwijt.
Bookmark and Share

Wat is dit grote uitsteeksel bij mijn appelslak?

Berichtdoor Lyanne » wo mei 14, 2014 7:48 am

Hallo allemaal, ik ben Lyanne en ik ben de trotse eigenaar van een klein, gezellig ''slakkenaquarium''.
Ook hebben mijn vriend en ik samen een klein gezelschap-aquarium, maar deze 2 bakken staan dus los van elkaar.
Let a.u.b. niet op hoe vies de bak is, ik heb een beetje te lang gewacht met schoonmaken & heb een plaag met baby poelslakjes, die worden er straks voor een groot deel uitgehaald.. anders wordt het een beetje té druk in de bak.

De slakken zitten er al een tijdje in, ik wilde daarnet de bak weer eens schoon- en poelslak vrij gaan maken.. toen ik zag dat 2 van mijn appelslakken gezellig op/om elkaar zaten, ik heb hier direct een foto gemaakt en daarbij gelijk mijn eerste vraag: zijn ze op de volgende foto aan het paren? Of zitten ze gewoon gezellig op elkaar? Afbeelding

En dan naar de volgende vraag, vlak nadat ze van elkaar af gingen, zag ik echt een enorm uitsteeksel bij de grote appelslak.. nu dacht ik in eerste instantie natuurlijk dat dit zijn geslachtsdeel zou zijn.. maar ik lees ook veel op internet over een buis om mee adem te halen?
Afbeelding

Ik hoop dat jullie misschien antwoord weten op mijn vragen, ik ben zeer benieuwd!
Alvast bedankt! :D
Lyanne
Newbie

Aquarium type: Slakkenbak

Re: Wat is dit grote uitsteeksel bij mijn appelslak?

Berichtdoor Will_tuna » wo mei 14, 2014 10:35 am

daarmee happen ze lucht, als er te weinig zuurstof in je water is, maar voor appelslakken hoeft dit niet, in hun normaal habitat zijn er lange periodes zonder zuurstof in het water
Will_tuna
Newbie

Aquarium type: 120*70*50 Tropisch

Re: Wat is dit grote uitsteeksel bij mijn appelslak?

Berichtdoor freddy fish » wo mei 14, 2014 5:48 pm

Het zou goed kunnen dat ze gingen paren of aan het paren waren die appelslakjes.

laat het maar weten als je eitjes ziet :D
Met vriendelijke groetjes, Frederik

70 liter
sulawesisch garnalenbakje
60 liter NEW !!!
freddy fish
Regular

Aquarium type: tropisch

Keer terug naar Garnalen, slakken, kreeften, krabben, kikkers en andere ongewervelden ...