Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Olifantslak ?

Vragen, opmerkingen m.b.t. bovenstaande dierengroep, die kan je hier kwijt.
Bookmark and Share

Olifantslak ?

Berichtdoor Kamil » wo maart 12, 2014 10:37 pm

Iemand ervaring met olifantslakken , zag die onlangs in een winkel zitten en vond dit wel een leuke soort maar ik heb nog geen mee genomen omdat ik er niets van af wist , dus iemand ervaring mee , makkelijk , moeilijk , speciale eisen ,...?
Kamil
Regular

Aquarium type: Aquatlantis 75 ,iFish , Cayman 50

Re: Olifantslak ?

Berichtdoor viny boy » wo maart 12, 2014 11:38 pm

Ik ben er me momenteel nog over aan het inlezen om deze later in mijn Sulawesi bakje te plaatsen en heb al geleerd dat deze graag een hoge ph (minimum 7,5) en een hoge temperatuur (minimum 27 graden) hebben.
Ze zijn levendbarend en kunnen hun voelsprieten niet intrekken en zijn daarom redelijk "fragiel" tegenover vissen.

Ik hoop dat je hier wat mee bent :wink:
Kijk misschien hier ook nog eens: http://www.garnalenenkreeftendatabase.n ... nia&id=549
viny boy
Regular

Aquarium type: zoetwater

Berichtdoor Kamil » do maart 13, 2014 12:08 am

Ok ,al bedankt voor de info , dat ze levendbarend zijn dat had ik al ergens gelezen ,maar dat ze fragiel zijn tegenover vissen wist ik niet ,en met welke vissen niet en welke wel dat zal waarschijnlijk alleen proefondervindelijk vast testellen zijn .
Mss in het weekend eens over nadenken ,ik zou ze bij mijn dwerggoerami's en tetra's zetten .
Kamil
Regular

Aquarium type: Aquatlantis 75 ,iFish , Cayman 50

Berichtdoor viny boy » do maart 13, 2014 8:54 pm

Kamil schreef:Ok ,al bedankt voor de info , dat ze levendbarend zijn dat had ik al ergens gelezen ,maar dat ze fragiel zijn tegenover vissen wist ik niet ,en met welke vissen niet en welke wel dat zal waarschijnlijk alleen proefondervindelijk vast testellen zijn .
Mss in het weekend eens over nadenken ,ik zou ze bij mijn dwerggoerami's en tetra's zetten .

Bwa, het is gewoon dat die "voelsprieten" een lekker hapje zijn voor een vis, het maakt volgens mij niet echt uit wat voor vis, volgens mij lusten ze het allemaal wel :?
Een gewone appelslak bijvoorbeeld kan wel zijn/haar voelsprieten intrekken snap je :wink:
viny boy
Regular

Aquarium type: zoetwater

Berichtdoor Simon1993 » ma nov 03, 2014 8:42 pm

Ik heb reeds een half jaar een orange poso die op akadama zit op 25-26°C deze doet het goed. Ik had hierbij ook een 5 tal andere(onzuivere) nakweek olifantslakken. Deze zijn geleidelijk aan allemaal gestorven. Ik denk dat het idd best is ze op een hogere ph te houden en zeker een redelijk hoge temperatuur. Uit eigen ervaring weet ik dat ze zeer inactief worden bij lagere temperaturen (minder dan 25°C)
Simon1993
Newbie

Aquarium type: Aquatica 60L/Superfish wave 30L

Berichtdoor Serneeli » zo maart 15, 2015 12:23 am

Kan je deze slak ook houden in een open bak? Zou mij misschien een willen aanschaffen.
Serneeli
Newbie

Aquarium type: basis

Berichtdoor zalmpje » zo jun 07, 2015 8:30 pm

Ja, die van mij zitten in een open bak
zalmpje
Hardened

Aquarium type: Gezelschapsaquarium

Keer terug naar Garnalen, slakken, kreeften, krabben, kikkers en andere ongewervelden ...