Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Marmerkreeften

Vragen, opmerkingen m.b.t. bovenstaande dierengroep, die kan je hier kwijt.
Bookmark and Share

Marmerkreeften

Berichtdoor Pinostar3 » za jun 20, 2009 4:09 pm

Sinds een tweetal weekjes heb ik 3 marmerkreeftjes in mijn aquarium zitten.
Ik vind het natuurlijk superleuke diertjes om naar te kijken. Maar ze vreten al mijn planten aan. Zelfs als ik regelmatig erwtjes in het water smijt!

Nu ziet mijn aquarium er niet meer uit zonder die groene plantjes en mijn visjes blijken er ook onder te lijden. Ik zi stukjes vin verdwijnen bij al mijn gups, en mijn kempvis is ongeveer 1/3de van al zijn vinnen kwijt.

Wat kan ik hieraan doen? Of moet ik echt de marmerkreeftjes apart gaan zetten? Zou het beter gaan als ik maar ééntje hield, of moeten ze echt allemaal eruit?
bak: 60*30*30
populatie: 10 guppy's (1m; 5v; 4 pasgeborenen van 1.5 maand), 9 kardinaaltetra's, 1 betta splendens vrouw, 2 otocinclus affinis, 9 corydorassen (5 aeneus, 1 trilineatus, 3 melanii)
Pinostar3
Newbie

Re: Marmerkreeften

Berichtdoor matthi » za jun 20, 2009 7:30 pm

Pinostar3 schreef:Sinds een tweetal weekjes heb ik 3 marmerkreeftjes in mijn aquarium zitten.
Ik vind het natuurlijk superleuke diertjes om naar te kijken. Maar ze vreten al mijn planten aan. Zelfs als ik regelmatig erwtjes in het water smijt!

Nu ziet mijn aquarium er niet meer uit zonder die groene plantjes en mijn visjes blijken er ook onder te lijden. Ik zi stukjes vin verdwijnen bij al mijn gups, en mijn kempvis is ongeveer 1/3de van al zijn vinnen kwijt.

Wat kan ik hieraan doen? Of moet ik echt de marmerkreeftjes apart gaan zetten? Zou het beter gaan als ik maar ééntje hield, of moeten ze echt allemaal eruit?

Dat is het karakter van marmerkreeftjes vrees ik, dat zal je bij alle marmertjes hebben :( .
Of je moest heel veel geluk hebben.
zie:http://www.garnalenenkreeftendatabase.nl/?genus=Procambarus&id=209
groetjes, Matthias
matthi
Newbie

Berichtdoor Marko » za jul 04, 2009 1:38 pm

Kreeften van die grootte kan je het best in een speciaalbak houden.
Marko
Newbie

Berichtdoor corydoraske » di jul 07, 2009 12:50 pm

wat je bij alle kreeften hebt is dat wanneer ze vissen kunnen grijpen dat ze dat ook zullen doen .
En met name trage en zieke vissen ,en bij mijn weten is een kempvis niet erg snel.
het beste is om de kreeftjes apart te houden maar pas op eens ze beginnen te kweken houden ze niet meer op .
corydoraske
Newbie

Berichtdoor runningsimon » do okt 17, 2013 10:39 pm

marmerkreeftjes laten niks over van je aquarium, ze maken er een onderwaterwoestijn van,
je kan ze beter apart zetten in een aqua zonder planten ( eventueel plastique ) en vooral stees en rotsen als schuilplaats.

geef ze afwisselend voer en ze zullen het prima doen
misschien iets te prima
runningsimon
Regular

Aquarium type: zoetwater

Keer terug naar Garnalen, slakken, kreeften, krabben, kikkers en andere ongewervelden ...