Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Goudvissen en Siamese Algeneter.

Algemene info m.b.t. de koudwatervissen. Goudvissen, goudwinde, vetje, Shubunkin, komeetstaarten, enz .
Bookmark and Share

Goudvissen en Siamese Algeneter.

Berichtdoor MrBoembas » wo jul 26, 2017 4:56 pm

Beste Aquarium vrienden,

Ik had thuis een 60 Lt bak voor 2 Geel Goudvissen en 1 Schubukin vis,
daarbij had ik een Siamese Algeneter.

Volgens de winkel kon hij wel in een 60 Liter bak (omdat die vrij jong was) en het ging ook prefect met hem en de Goudvissen, een gezellige bewoner was ons Algenetertje.

2 dagen geleden merkte ik dat onze Schubukin Vis wat slome werd , en ik had een aantal weken geleden dat ook met onze Sarassa vis en die is overleden aan een bacterie, dus ik gooide 6 druppels Esha 2000, in het water van de vissen.

De Schubukin reageerde daar goed op en het ging weer goed met hem, alleen onze Siamese Algeneter kreeg een soort van Rode neus en wilde amper eten en als die op het raam van het aquarium zat viel die ook weer na beneden. :? :cry:

In de nacht heb ik hem gevonden op z'n rug dood in het aquarium ? Wat kan de oorzaak zijn geweest ???

De Temperatuur was via de Thermometer 22 graden.
(En via de winkel kunnen algeneters wel in een bak van 22 graden leven zolang het niet onder de 19 graden komt want dan eten ze niet meer)

Of komt het door de Esha 2000 ? Want die rode neus vertrouwde ik ook niet helemaal.

Oja helemaal vergeten Het is de Siamese Algeneter (gyrinocheilus aymonieri)
MrBoembas
Newbie

Aquarium type: 60 Lt Bak

Re: Goudvissen en Siamese Algeneter.

Berichtdoor WillemAQ » do jul 27, 2017 12:28 pm

Wat ben/was je eigenlijk van plan met die vissen?
Indien je ze enkel zolang mogelijk wilt laten overleven in je bak, dan zijn ze veel beter af dood,
Allemaal totaal ongeschikt voor een 60 liter bak.

Zonder een onderzoek van een zieke vis is de oorzaak moeilijk te kennen, behalve als er iets mis is met het aquarium/water/voeding etc.... Indien dat in orde is/was, dan zal het waarschijnlijk de reeds aanwezige bacteriële infectie zijn of een ziekte binnengbracht door een nieuwe vis, of ...
WillemAQ
Newbie

Aquarium type: 3 , nl. 60x30x30, 104x40x40, 150x50x50

Keer terug naar Koudwatervissen