Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Opstarten zee aqua

Alles wat het opstarten, het inrichten en de techniek van je bak betreft kan je hier kwijt.
Bookmark and Share

Opstarten zee aqua

Berichtdoor Kay » ma nov 17, 2008 8:30 pm

http://www.karperstek.be/~zoetwaterforum/viewtopic.php?t=9396

Het levend steen ga ik halen in poisson d'or. Welke soort koop ik het best om mijn bak op te starten? Eerste keuze of tweede keuze? Ik veronderstel dat de eerste keuze het "verst" is.

Ik zou ook nog 2 extra stroom pompen van tunze kopen en deze dan allemaal aansluiten op een interval timer, om variabele stroming te bekomen in mijn bak. Is er een limiet qua maximale doorstroom in een zeebak, of kan ik nog 2 stroompompen van 2.500l/u bijplaatsen? (Ik heb gelezen dat de doorstroom ongeveer 40x de inhoud van de bak moet zijn bij zeewater)
Deze gaan ook niet allemaal samen continu aan 100% draaien door de interval timer.

mvg,

K
Kay
Newbie

Berichtdoor Werner Wvl » ma nov 17, 2008 9:13 pm

Het beste is ee nbox steen bestellen mss bij de vlieghere is ook niet zover van gent en als die binnenkomt meteen afhalen dan ben je zeker dat je vers steen hebt. in moeskroen is het steen al enkele dagen tot weken oud.

voor de tunze's: ga je die aansluiten op de multicontroller dan kan je het debiet zelfs regelen zolang je maar ziet dat je regelbare tunzepompen neemt. moest het je interesseren ik ehb er hier nog eentje liggen een 6100 met magneten.
Werner Wvl
Site Admin

Aquarium type: Van zoet- naar zeewater en weer terug

Keer terug naar Starten,inrichten en techniek