Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Hang on skimmer deltec MCE 600 of red sea prizm pro deluxe?

Alles wat het opstarten, het inrichten en de techniek van je bak betreft kan je hier kwijt.
Bookmark and Share

Hang on skimmer deltec MCE 600 of red sea prizm pro deluxe?

Berichtdoor Luc49 » do jan 24, 2008 10:46 pm

Hallo,

Ik ga mijn bak (130 x 50 x 60, 50 waterhoogte) ombouwen tot zeewater maar ik kan geen sump monteren. Ik dacht aan een hang on skimmer Deltec mce 600 of een red sea prizm pro deluxe
Iemand enige ervaring hiermee?

Is een stromingspomp van 6500 ltr (20x de inhoud) voldoende of beter wat minder en 5000 ltr nemen (15x inhoud) Heb ook nog een filter met 1050ltr uitstroom.

Iemand soms iets te koop ?
Groetjes
Luc
Geen tijd gehad om het goed te doen? Zoek nu maar tijd om te herbeginnen !!!
Luc49
Newbie

Berichtdoor Werner Wvl » vr jan 25, 2008 5:19 pm

met deze afschuimers heb ik geen ervaring

zou toch kijken voor twee pompen in tegengestelde richting te plaatsen desnoods eentje van 3000 of 4000l erbij

lichtbalk hqi 2*150W met nachtverlichting komt er binnenkort vrij. en zal eens kijken in de bakken wat ik nog op overschot heb dat evt weg kan.

mss dat banaan ervaring heeft met de afschuimers.

laat de foto's maar komen van de verbouwingen
Werner Wvl
Site Admin

Aquarium type: Van zoet- naar zeewater en weer terug

Berichtdoor banaan » vr jan 25, 2008 7:31 pm

Ik zou persoonlijk 2 nanostreamers zetten van tunze. En voor u afschuimer is een goede vuistregel 2x de capaciteit die ze aankunnen tov u aantal lieters inhoud. Maar persoonlijk zou ik in het gamma deltec blijven :wink:
verslaafd aan aqua
banaan
Regular

Berichtdoor Luc49 » vr jan 25, 2008 7:49 pm

Hey banaan en werner

Aan de pompen zat ik wat te twijfelen, tunze 6060, nanostreams (die 3d koppen) of hydor koralia 4 maar dan minstens 2. Via duitse sites kun je ze al kopen voor 59euro.
Jongens toch, 25 jaar geleden had ik een zeebak, als ik nu het verschil in materiaal zie, wat een verbetering. Maar dat wist ik, werk op Imec leuven, nanotechnologie. allesins alle hulp is welkom, zit al een week op internet en ik leer iedere dag bij.

Bedankt en geef maar raad hoor, ben 59 (nu zondag, ) en mijne ps 2 moet maar wachten....-^)) :lol:
Luc49
Newbie

Berichtdoor banaan » vr jan 25, 2008 9:23 pm

Ik zou tog de tunze pompen nemen. In men vorig aqua had ik er 6 hangen en was er suppertevreden over. Goede versprijde stroming. ps kijk een op www.belgianseawater.be :wink:
verslaafd aan aqua
banaan
Regular

Berichtdoor Luc49 » vr jan 25, 2008 9:30 pm

Hey Banaan

Ben daar een uurtje geleden lid van geworden, zag ook je naam staan. De tunze heeft op die site een zeer goede reputatie, op het pinnetje na dat al eens durft af te breken blijkbaar, kostprijs min 6.50euro, maar ik ben er ook wel fan van. Hoeveel zou jij er in mijn bak steken en naast of tegenover elkaar? (325ltr/netto)
Luc49
Newbie

Berichtdoor Luc49 » vr jan 25, 2008 9:34 pm

Hey Werner,

Hoe groot is die Hqi? Ben wel geintresseerd. vraagprijs? Kun je die verzenden? Kosten voor mij natuurlijk. Kan eventueel naar Brugge komen met de trein, heb wel wagen maar moet dit jaar onder het mes voor cataract, dus rijden met de wagen is wat uit de boze. Zend maar pm desnoods, no problems

greetz
Luc
Luc49
Newbie

Berichtdoor banaan » vr jan 25, 2008 10:07 pm

Luc49 schreef:Hey Banaan

Ben daar een uurtje geleden lid van geworden, zag ook je naam staan. De tunze heeft op die site een zeer goede reputatie, op het pinnetje na dat al eens durft af te breken blijkbaar, kostprijs min 6.50euro, maar ik ben er ook wel fan van. Hoeveel zou jij er in mijn bak steken en naast of tegenover elkaar? (325ltr/netto)

Ik zou er 2 insteken 1 vaste van 4500 lieter en 1 variabele van 5500 lieter. En deze tegenover elkaar plaatsen maar de zwaarste de variabele dus naar de overloop richten voor het oppervlaktevuil weg te spoelen. Maar dit kan je natuurlijk ook doen via de opvoerpomp. Ps indien je nog een controller nodig hebt laat maar weten ik wil hem gerust ruilen tegen enkele plantenen toevoegingen heb ik ook nog staan kom maar halen :wink: En een handige tip bij het moneteren van de beugels op de magneet. Doe er gewoon wat secondelijm of andere pvc lijm tussen en het probleem is opgelost. Deze moeten achteraf tog noojt meer uit elkaar.
verslaafd aan aqua
banaan
Regular

Berichtdoor Werner Wvl » za jan 26, 2008 12:11 am

een email onderweg voor je luc

@banaan welke controller heb je nog liggen?
Werner Wvl
Site Admin

Aquarium type: Van zoet- naar zeewater en weer terug

Berichtdoor banaan » za jan 26, 2008 12:35 am

singel control :wink:
verslaafd aan aqua
banaan
Regular

Keer terug naar Starten,inrichten en techniek