Inloggen/Registreren

Zoeken Help

sera marin PRECISION Biotop Cube 130

Voor algemene onderwerpen met betrekking tot het zeewater aquarium, welke niet behoren in de andere onderwerpen.
Bookmark and Share

sera marin PRECISION Biotop Cube 130

Berichtdoor NielsVV » ma nov 17, 2008 5:40 pm

Hallo,

Ben vandaag deze tegengekomen in een aquarium winkel voor 300euro. Er stond er ook een ingericht en deze zag er als een beeldje uit met een`nemo` erin!

Heeft hier iemand ervaring mee? Of met een gelijkaardige bak?

Is dit een goede totale zoutwater beginnersbak? Of kijk ik beter naar iets anders? Het is de bedoeling om hier een `nemo` in te zetten, want de vrouw is hier helemaal weg van.

Alvast bedankt

Niels
NielsVV
Newbie

Aquarium type: Garnalen nanotje(s)

Berichtdoor Werner Wvl » ma nov 17, 2008 9:24 pm

Heb net eens gegoogeld en gevonden. interessant bakje moest het niet zijn dat er veel bijzit dat je zeker niet nodig hebt en hier betaal je dan ook voor.

Het bakje zelf is gewoon een nano en daar kan je idd nemo's(altijd minstens een koppel houden) in zetten en nog enkele garnalen en een paar klein blijvende visjes. samen met een paar koraaltjes.

Ik stel voor als je het nog niet gedaan hebt deze eens helemaal door te lezen dan heb je al een idee wat je nodig hebt en wat niet.

viewtopic.php?t=5376
Werner Wvl
Site Admin

Aquarium type: Van zoet- naar zeewater en weer terug

Berichtdoor NielsVV » ma nov 17, 2008 10:18 pm

Bedankt voor de link, ga hem eens grondig doornemen en dan post ik hier wel men verslag of ik de bak ga halen of niet.
NielsVV
Newbie

Aquarium type: Garnalen nanotje(s)

Berichtdoor sTefaniA » wo nov 19, 2008 4:16 pm

wel oppassen met die nano's, wij wouden er giseren 1 kopen maar toch eerst gaan kijken naar iemand met zo'n bak thuis
de eiwitafschuimer van dit model is bv al te klein voor de bak, en je moet ook veel meer water verversen enzo
toch zie ik die cube ook wel zitten :)
sTefaniA
Hardened

Berichtdoor Werner Wvl » wo nov 19, 2008 7:27 pm

Daarom het advies om eerst eens veel info te nemen voor je start met zeewater.
Werner Wvl
Site Admin

Aquarium type: Van zoet- naar zeewater en weer terug

Berichtdoor Peter0032 » vr feb 13, 2009 5:45 pm

hey iedereen, voor de mensen die deze bak willen, ik heb hem staan thuis en ja hij draait perfect ik heb er wel enkele aanpassingen aangedaan voornamelijk men stroming en men eiwitafschuimerke aangepast. voor de mensen die zeggen dat het geen goede is. ja dat kan misschien wel zo zijn het is te zien wat je wil gaan houden natuurlijk. maar bij mij gaat het heel goed, hoe meer zeewater hoe makkelijker natuurlijk. En een nano is altijd moeilijk om alles stabiel te houden.
ik heb er lederskoralen instaan keniaboompjes, pompende Xenia, oortjes, een spons, hamertjeskoraal, oortjes, buttons, kroepoek, een kokerworm, anemonen en van vissen heb ik een koppel wildvang nemo's en een dwergkeizer, een lipvis, en een koppel fluwelbaarzen en men grondploeg zijn turboslakken, kleine slakjes een zeester en twee blauwpoot hermietkreeftjes. een dokter moet je niet gaan houden die worden te groot natuurlijk maar kleine visjes en niet teveel kunnen wel
en zijn ook wel heel goed te doen.
je moet vooral veel geduld hebben heel veel geduld.
verwacht niet je nano kopen en een paar weken nadien je vissen erin dat zal niet lukken zoals ik zei geduld en alles gaat.
Mvg
Peter0032
Newbie

Re: sera marin PRECISION Biotop Cube 130

Berichtdoor rovermgfan » di jul 15, 2014 2:23 am

Hallo,

Zaterdag ga ik mij ook deze Sera bak halen. Ik heb deze op een veiling side kunnen kopen voor 258€.
Toch zal de opbouw ervan moeten wachten tot eind sept. Wij gaan de 2e en 3e week op vakantie. Dus lijkt het beter te wachten.
Dit wordt mijn eerste zeewater aquarium. Ik heb een 15 jaar geleden zoetwater gehad met Tanganika cycliden.
Na enkele weken het hele internet afgespeurd en gelzen te hebben, weet ik hoe ik de deze bak wil inrichten.
Iets in deze aard: https://www.youtube.com/watch?v=wio8J6GyHbM
Ten eerste wil ik de bak inrichten met real reef rock, live sand of Bio-Active Live Aragonite Reef Substrate en natuurlijk zeewater.
Daarna wil ik gewoon osmose of demi water gaan gebruiken voor het verversen.

Wat ik nu zou willen weten, hoeveel live sand of reef subtrate zal ik nodig hebben, en voor de reef substrate, welke grootte, 0.1 - 0.5 of 0.5-1.7mm.
Hoeveel reefrock heb ik nodig. Is het aan te raden nog een stromingspomp erin te zetten
Hoeveel visjes kun je in zo'n bak houden. Ik wil zowieso een paar koppeltjes van verschillende vissen, in zo verre dit moeglijk is.
Waar moet ik op letten bij de visjes, welke funktie ze hebben?
Een koppel Anemoonvissen staat op de eerste plaats, nakweek. Een koppel Pterosynchiropus Splendidus, wat slakken en kreeftjes, koraal.
Dus is er zit veel in de planning.
Gelukkig hoefd dit niet allemaal tegelijk, en zal ik bij het begin beginnen, nl de kreeftjes, en slakken.

Waar kan ik deze diertjes het best kopen, prive of winkel?
Ik hoop op goede tips van wat er bijelkaar gehouden kan worden en wat niet.
Alvast bedankt.
rovermgfan
Newbie

Aquarium type: Sera marine cube 130

Keer terug naar Algemeen