Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Nano

Voor algemene onderwerpen met betrekking tot het zeewater aquarium, welke niet behoren in de andere onderwerpen.
Bookmark and Share

Nano

Berichtdoor TheHawk » di apr 25, 2006 9:41 pm

Hey,
ik wil in me juwel 60 een nano bak gaan houden. Over wat ik erin wil heb ik wel al ideen maar over de techniek weet ik totaal niks vandaar dat ik dit bericht maak...

Wat voor pomp, lampenkap/lampen,afschuimer verwarming etc moet ik hebben?

ik heb al een tetratec IN 400 als pomp en een eheim binnefilter en een tetratec verwarming..kan ik deze weer gebruiken dan?(zijn voor zoetwateraqua)

alvast bedankt
TheHawk
Newbie

Berichtdoor Peter0032 » vr feb 13, 2009 9:19 pm

hey
dus je wil een nano maken van je zoetwaterbakje, wel dan moet je eerst alles afwassen met water en azijn, dan zal je een keuze moeten maken hoe je het wil gaan doen met eiwitafschuimer of zonder ja inderdaad zonder.
wat wel inhoud dat je meer zal moeten gaan verversen natuurlijk.
Verder heb je tot 10 x je stroming nodig hoe meer hoe beter.
je kan opstarten met levende steen 10% van de inhoud van je bak
in je filter stop je niks enkel een eiwitafschuimer en stromingpomp waarom niks
omdat alles wat je erin gaat steken van filterdoeken gaan zorgen voor nitraatproblemen, dus niks erin enkel in je aqua levende steen die zal zorgen voor je filtering samen met je bacterien voor je goede water....
als je meer info wil contacteer me maar even, ik zal je wel helpen of in contact brengen met de juiste mensen geen probleem
mvg
Peter0032
Newbie

Re: Nano

Berichtdoor guyke » zo feb 12, 2012 8:38 am

Gewoon afblijven dit is anders dan zoetwater hoe kleiner hoe moeilijker heb het geprobeerd en lukt niet in het begin wel maar daar kom je snel van terug. Wat er nog een nadeel is weinig of geen vissen geraken in zo een tank als je weet dat ik op een 200 liter zout bezig ben en daar max 8 kleine vissen kan in zetten weet je genoeg.

grtz Guy
guyke
Newbie

Aquarium type: zeewater

Berichtdoor Werner Wvl » ma feb 13, 2012 7:52 pm

guyke schreef:Gewoon afblijven dit is anders dan zoetwater hoe kleiner hoe moeilijker heb het geprobeerd en lukt niet in het begin wel maar daar kom je snel van terug. Wat er nog een nadeel is weinig of geen vissen geraken in zo een tank als je weet dat ik op een 200 liter zout bezig ben en daar max 8 kleine vissen kan in zetten weet je genoeg.

grtz Guy

Ook al is de eerste post van een paar jaar terug toch een reactie op bovenstaande

Dat is dus weer iets wat niet altijd waar is. heb jaren zeewater gehad en nooit zware problemen gehad. Ben begonnen zonder ook maar iets van info gelezen te hebben. gewoon alle techniek bij elkaar gezocht§meeste tweede hands) en gestart. Het enigste dat je wel zeker moet hebben de eerste maanden is geduld. Als je dit niet hebt kan je er zeker van zijn dat je miserie gaat krijgen. het aantal vissen dat ik in totaal gehad heb is 25 in 250 liter aqua en het waren niet allemaal klein visjes hoor. Als je een afschuimer neemt die het kan trekken is dit zeker geen probleem. Eens de bak goed draait heb je er zeker niet meer werk mee als zoetwater. Alleen de onkosten liggen hoger, al is dit bij een nano ook niet overdreven. Wat wel juist is een nano kan niet veel vis hebben. maar er bestaan wel visjes die klein blijven en ook mooi zijn. samen met garnalen en kleine koraaltjes.
Werner Wvl
Site Admin

Aquarium type: Van zoet- naar zeewater en weer terug

Berichtdoor QleeZ » za feb 18, 2012 12:32 pm

guyke schreef:Gewoon afblijven dit is anders dan zoetwater hoe kleiner hoe moeilijker heb het geprobeerd en lukt niet in het begin wel maar daar kom je snel van terug. Wat er nog een nadeel is weinig of geen vissen geraken in zo een tank als je weet dat ik op een 200 liter zout bezig ben en daar max 8 kleine vissen kan in zetten weet je genoeg.

grtz Guy

:? hoezo afblijven ik heb zelf een 40l nanootje met lps en leders en een 3tal vissen wat garnalen en 2 egels.in het begin zijn er de ups and down's maar een mens moet leren toch!

ik zal je mijn techniek eens uitleggen.

de bak is een aquatic nature evo1 met interne sump.
opvoerpomp dient ook als stromings pomp orgineel was deze 500l per uur ik heb deze vervangen met een 1200l.
hiermee heb ik betere resultaten.
eiwitafschuimer is er eentje van sera voor ongeveer 130l.
verlichting is 2 x 11w duo blauw/wit.

veel lezen in een goed boek is een goed begin
grtjs Herman
Trotse papa van Alix & Merel
QleeZ
Regular

Aquarium type: Discus aquarium & Zee aquarium (nano)

Keer terug naar Algemeen