Inloggen/Registreren

Zoeken Help

school vissen

Alles over deze vissoort kan je hier plaatsen.
(Hyphessobrycon, Hemigrammus, Nematobrycon, Paracheirodon, Moenkhausia, Phenacogrammus, Nematobrycon, ...)
Bookmark and Share

school vissen

Berichtdoor benne » do apr 14, 2011 9:27 am

Hallo,

Ik heb een aquarium van 60x30x30! Maar wil binnen een jaar of 2 jaar een grotere hebben!! Wat is een ideale maat?? Ik had gedacht 100 ofzo!! Wat denken jullie??
Ik heb momenteel 1 koppel dwerggoerami een ruitenkuiser een grondkuiser! En een slangmeerval zitten in mijn bak! Maar ik zou graag enkele kleine visjes ook erbij steken! Een klein schooltje wat zijn de beste en met hoeveel moet je ze houden??? Wil wel mooie hebben met mooie kleuren!!
benne
Newbie

Re: school vissen

Berichtdoor Werner Wvl » do apr 14, 2011 11:59 am

ideale maat van aqua is het maximum plaats dat je ter beschikking hebt en hoeveel euro je er kan/wil aan besteden. Ook het soort vissen dat je wil houden is heel belangrijk om te weten welke afmetingen je bak zal moeten zijn.
Werner Wvl
Site Admin

Aquarium type: Van zoet- naar zeewater en weer terug

Berichtdoor benne » do apr 14, 2011 12:28 pm

Ja maar ik wil nu al die schoolvisjes e! In die bak van 60x30x30 welke visjes mag je daarin houden??? En hoeveel???
benne
Newbie

Berichtdoor Inie » zo mei 01, 2011 1:29 pm

er zijn veel soorten scholenvisjes.
reken uit: 1cm volwassen vis per liter water.
bekijk dus hoeveel "cm vis" je nog over hebt en reken dan uit hoe groot het visje mag zijn rekening houdende met de grootte van de school.
Inie
Newbie

Aquarium type: schildpadjes(60l)&gezelschaps(juwel rekord 80)

Berichtdoor eltwee » zo mei 01, 2011 2:56 pm

Benne, welk of hoeveel aquaria heb je nu. Eentje waar je een scholen vis in wil of een wat aan het opstarten is voor chicliden of het je de grotere bak reeds?

door benne » wo apr 13, 2011 6:37 am

Hallo iedereen,

Mijn naam is Ben Cottignies!! Ik ben sedert september vorig jaar toch beetje gepassioneerd door aquariums! Ik heb nu een juwel van 60 x 30 x 30! Eerst was het koud water maar ik beetje met een keer naar warm water gaan!! Ik heb ook stuk of 3 plantjes zitten!! Maar ik wilde eens mijn bak volledig herrinrichten met nieuwe bodem ook, een zandbodem! Maar mijn water kwam niet goed! Ik had telkens teveel nitriet! Ik had een kleine binnen filter en door veel te lezen op internet leerde ik dat een buitenfilter beter is! Ik heb dan een buitenfilter van tetra gekocht een ex 600! Is een beetje overcapaciteit maar na verloop van tijd wil ik ook een grotere aquarium!! Maar met die filter hielp dat ook niet telkens slecht water teveel nitriet! Ik denk dat het komt omdat er geen bactierien genoeg waren in mijn bak na de verandering! Ik deed nogtans bactuur in! Er zijn 2 kleine zesstreepbarbelen dood gegaan en ook 2 gouddvissen die hadden vinrot waarschijnlijk door het slechte water! Ik heb dan direct de vissen in een andere bestaande bak gestoken en mijn grote bak herdaan! Al zand eruit en opnieuw beginnen! Het is weer een zandbodem met een klein beetje flora base ondergrond als een soort voedingsbodem voor mijn planten! Ik heb dat zaterdag heringericht zondag deed ik denitrol in van jbl en dat moet ik nu 9 dagen aan stuk doen! Ik dacht maandag ga eens controleren e! Nitriet was goed 0,025 nitraat was 3 ph 7,5 en kh 13 en fe was iets te weinig! Kh was te hoog maar was al blij dat no2 en no 3 goed was! Nu controleer ik gisteren weer en mijn no2 is plots weer 0,2 wat weer al beetje veel is! Is dit normaal?? Is dit een nitriet piek mss?? Gaat dan weggaan na paar dagen? Ik doe wel nog elke dak jbl denitrol in en de vissen zitten er nog niet in! Ik wil ze er maar indoen als het water perfect is! Is dit normaal van de nitriet of niet?? Er zit ook een koolstofzakje in mijn filter! Is dit nodig of niet want in boekje staat er max 8 dagen in de filter laten zitten na vernieuwing of verversing! Hopelijk weten jullie raad

door benne » do apr 14, 2011 9:27 am

Hallo,

Ik heb een aquarium van 60x30x30! Maar wil binnen een jaar of 2 jaar een grotere hebben!! Wat is een ideale maat?? Ik had gedacht 100 ofzo!! Wat denken jullie??
Ik heb momenteel 1 koppel dwerggoerami een ruitenkuiser een grondkuiser! En een slangmeerval zitten in mijn bak! Maar ik zou graag enkele kleine visjes ook erbij steken! Een klein schooltje wat zijn de beste en met hoeveel moet je ze houden??? Wil wel mooie hebben met mooie kleuren!!

door benne » vr apr 15, 2011 9:12 am

Hallo,

Ik heb een bak van 60x30x30! Hij is nog aan het opstarten maar wil enkele planten erin! Welke zijn goeie planten voor in?? Voor achteraan om de verwaming weg te steken?? En als voorgrondplanten??? Liefst snelgroeiers mogen ook andere zijn!!

Groetjes ben

door benne » wo apr 20, 2011 11:26 am

Hallo,

Ik zie heel graag cichliden, dat zijn mooie vissen met mooie kleuren en al! maar in welke bak moet je dat houden?? ik heb nu een bak van 60x30x30 kan ik daar paar kleine cichliden inhouden??? zoja welke?? ik zou wel binnen een jaar of binnen 2 jaar een grote bak kopen zodat ze dan mooi kunnen uitgroeien!! Wat denken jullie?? welke mag ik houden of gaat dat niet??

Groetjes Ben

door benne » zo apr 24, 2011 8:13 pm

Hallo,

Mijn bak is nu 2 weken aan het indraaien en mijn waterwaarden zijn bijna goed! Ik zou willen volgende week mijn malawai cichilden erin doen!! Maae nu is mijn vraag moet ik dat ook in kleine groepjes toevoegen of moet ik dat allemaal samen direct in mijn aquarium doen omdat ze anders zouden vechten??

En wat moet ik in mijn bak doen?? ik heb al enkele planten staan en een kokosnoot met gaten erin! Moet ik enkele stenen erin leggen zoja welke stenen???

Groetjes Ben

door benne » za apr 30, 2011 1:08 pm

hallo iedereen,

Ik heb momenteel een aquarium van 60x30x30! Das is ongeveer 54liter! Nu zou ik een aquarium kopen van 100x40x50! Maar ik heb nu een buitenfilter van tetra van 60tot 120liter!

Hij heeft wel een waterstroomcapaciteit van 600liter per uur! Is dit genoeg of niet??? denk dat in die bak van 1meter 200liter kan maar je moet dan nog de ondergrond en stenen en al aftrekken dus zal het geen 200liter zijn maar wat minder e! zou deze filter voldoende zijn??
eltwee
Hardened

Aquarium type: ik hou niet van verplicht

Berichtdoor Inie » zo mei 01, 2011 6:39 pm

volgens mij is benne van plan een grotere bak te kopen voor scholenvisjes en gaat hij in zn 60cm dwergcichliden houden :s
Inie
Newbie

Aquarium type: schildpadjes(60l)&gezelschaps(juwel rekord 80)

Keer terug naar Karperzalmen en barbelen