Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Zuurstof planten tegen algen.

Hier kan je terecht met algemene vragen omtrent uw vijver.
Bookmark and Share

Zuurstof planten tegen algen.

Berichtdoor Diesel » do jul 28, 2005 10:03 am

Hoe bestrijd je algen met zuurstofplanten. Nou eigenlijk hetzelfde als in het aquarium.
Alleen moet je in de vijver beschikking hebben voor de echte zuurstof planten zoals fontienkruid,waterpest enz.
Als je genoeg van deze planten in je vijver hebt staan zullen de algen niet meer echt de kans krijgen om te groeien.
Zorg wel voor het plaatsen van deze planten dat je vijver schoon is. Met schoon bedoel ik geen zweefalg ,en dat hij helder is.
Waarom??:
Nu als de vijver niet zuiver is kan de plant niet groeien omdat hij niet aan licht kan komen. Deze zal dan de strijd met de algen verliezen omdat deze het wel kunnen.

De enige alg die zal blijven groeien in het begin zal de draadalg zijn. Deze omdat hij zeer dicht bij je voeding van je gewone planten staat. Naderhand zal ook deze gaan minder worden.
Diesel
Hardened

Berichtdoor Borger » do jul 28, 2005 10:23 am

Diesel, bedankt! Mijn vader heeft een constant groene vijver, ik zal hem deze post eens laten lezen.
Groeten
Arjan
Borger
Hardened

Berichtdoor Andreas » zo feb 04, 2007 2:44 pm

nou jah ik heb dan wel een beetje een rare vijver denkik want ik heb hope zuurstof planten en deze hangen het meeste in men waterpest :?:
Andreas
Regular

Berichtdoor Diesel » ma apr 30, 2007 9:16 am

Wat is je visbezetting en de maten van de vijver andrea's, verder ook even de techniek als deze er is, en hoeveel zon vangt je vijver op.
En hoeveel voer je per dag.
Heb je meer zuurstofplanten dan Waterpest?
Diesel
Hardened

Keer terug naar Vijver algemeen