Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Nano vijvertje

Hier kan je terecht met algemene vragen omtrent uw vijver.
Bookmark and Share

Nano vijvertje

Berichtdoor bert » ma jun 19, 2006 11:10 am

Om ons terras wat op te fleuren loop ik al een tijdje met het idee rond een klein vijvertje te maken. Nu ik kennis gemaakt heb met een Luchthevel filtersysteem kent mijn plan een grote vooruitgang, maar toch blijven er nog enkele onzekerheden en vragen over. Helaas ben ik dan ook op vijvergebied een n00b :oops:

Het vijvertje zal van een oude metselkuip gemaakt worden. Ruw geschat gaat er minstens 40l in, dus plaats zat om er wat endlers in te plaatsen :D
Hier het plan:
Afbeelding

Ik zou graag een kleine plantenfilter maken, met de luchthevel als stromingspomp. Welke plant(en) kan/moet ik hiervoor gebruiken?
Volstaan deze planten of zal ik rond de luchthevel ook nog een filterspons moeten hangen? Hebben die planten trouwens een bodem nodig of kan ik ze gewoon los in de bloempot stoppen?

De opstartperiode, is dat ongeveer hetzelfde als met een aquarium of moet het vijvertje langer staan?
bert
Regular

Berichtdoor Diesel » ma jun 19, 2006 11:44 am

Planten kun je het beste zuurstofplanten pakken zoals bv Fonteinkruid, waterpest.
Ook de gele lis zal heel goed kunnen.
Als je deze in je bak zet en je zult er een gewoon aquarium pompje op zetten wat een aquarium van 50 liter ook heeft moet dit gaan.

Ps je moet wel de vissen weer naar binnen halen als het winter word...

Edit.
Ik heb je topic even verhuisd naar de vijver opbouw.
Gttz :)
Diesel
Hardened

Keer terug naar Vijver algemeen