Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Bestrijding van bloedzuigers

Hier kan je terecht met algemene vragen omtrent uw vijver.
Bookmark and Share

Bestrijding van bloedzuigers

Berichtdoor proosje » za jun 12, 2010 10:11 pm

Hoi allen,

Ik heb sinds dit voorjaar veel last van bloedzuigers in mijn vijver en al verschillende koi moeten vangen om die parasiet te verwijderen. Ook kom ik regelmatig een vis tegen die een verwonding heeft.
Ik ben sinds een week of 2 mijn vijver aan het onsmetten met malachiet groen, om de 8 dagen 1 gr opgelost voor 10 000 l water, is 0.2mg per liter.
Is dit voldoende? Ik heb gelezen dat m-groen schimmelwerend is en ook effectief bij parasieten zoals de bloedzuiger.
Graag een reactie. Alvast bedankt.

Grtzs P
Rio 240 3 zebrabotia's, 10 ancistrus, 4 maanvissen, 8 goeramie, 10 roodneusjes, 5 kegelvlek
68 l aquarium: 2 clownbotia, 2 ancistrus sp albino, 3 groene tetra, 12 tetra neon, 15 guppy's (m)
kweekbak 45 l, kweekbak 54 l
Vijver 20 m²
Binnenvijver 3.5m³
proosje
Regular

Re: Bestrijding van bloedzuigers

Berichtdoor Burtje » do jul 23, 2015 10:35 pm

Ik heb dat probleem vroeger ook gehad. Alles geprobeerd. Niets heeft geholpen tot op een zeker ogenblik dat ik een product gevonden had van Bayer waarop effectief vermeld stond dat dit product effectief was tegen bloedzuigers, en nog met dat voordeel dat het bijna niets koste (in vergelijking met de alle producten die veel euro's hebben gekost).
MAAR weg waren ze toch niet omdat die beestjes zich constant voortplanten. Ik had er duizenden, in alle filters en leidingen. Ik heb dan later zonnebaarsjes ingezet in de vijver en nu zie ik er enkel nog zitten in de filter. Het zijn hele kleintjes en de grotere zie ik niet meer. Ik vermoed eens die bloedzuigers in de vijver komen dat die zonnebaarsjes ze wel lusten.
Burtje
Newbie

Aquarium type: 40x35x40

Re: Bestrijding van bloedzuigers

Berichtdoor Matt1118 » vr jul 24, 2015 11:23 am

Let wel wat op de datum, dit is een topic van 5jaar oud ;-)

Greetz
Matt1118
Moderator

Aquarium type: 80x45x45 scape

Keer terug naar Vijver algemeen