Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Vijver in een vijver

Hier kan je terecht met algemene vragen omtrent uw vijver.
Bookmark and Share

Vijver in een vijver

Berichtdoor Here_fishy » di jan 12, 2010 1:03 pm

Dit voorjaar zou ik in mijn vijver (4 x 1,8 m x 90 cm - diepste punt) een klein gedeelte willen 'inbouwen' om er mijn kleinere subtropische vissen een zomerverblijfje te gunnen.

Om niet met kuipen te moeten werken en te profiteren van het ecologisch systeem van mijn vijver, dacht ik aan een soort gaasvormige structuur die ik in mijn vijver kan hangen. Groot moet het niet zijn, 500 liter zou mooi zijn. De vissen in de herfst uitvangen, zou dus makkelijker moeten gaan.

Heeft iemand tips of ervaring hiermee?

Grz
Here_fishy
Regular

Re: Vijver in een vijver

Berichtdoor proosje » di jan 12, 2010 9:20 pm

Hoi,

In theorie zijn dit wel kunnen, alleen kunnen bij ons in de zomer bij goed en slecht weer de temperaturen flink schommelen. Het ligt er maar aan welke temperaturen jou subtropen kunnen verdragen.
Zou je je vissen dit wel aandoen ? Een heel grote aanpassing voor je vissen naar vijverwater en enkele weken later terug.

Grtzs Patrick
Rio 240 3 zebrabotia's, 10 ancistrus, 4 maanvissen, 8 goeramie, 10 roodneusjes, 5 kegelvlek
68 l aquarium: 2 clownbotia, 2 ancistrus sp albino, 3 groene tetra, 12 tetra neon, 15 guppy's (m)
kweekbak 45 l, kweekbak 54 l
Vijver 20 m²
Binnenvijver 3.5m³
proosje
Regular

Berichtdoor WVH » wo jan 13, 2010 8:37 am

Guppen gingen hier in de zomer probleemloos de vijver in, kweken gewoon door en komen er mooier uit.
WVH
Newbie

Berichtdoor Here_fishy » wo jan 13, 2010 10:12 am

Misschien moest ik mijn vraag wat beter formuleren. Die was eigenlijk niet 'of' ik mijn subtropische vissen buiten kan houden, maar wel hoe ik die 'vijver in een vijver' kan realiseren.

Een interessant topic over aquariumvissen buiten houden:
viewtopic.php?f=3&t=11524&start=15

Meer concreet wil ik mijn Heterandria formosa deze zomer niet in een kuip buiten zetten, maar zou ik ze dus in mijn vijver willen houden. Om het uitvangen te vergemakkelijken zou ik dus een aparte ruimte willen maken. En misschien dat er mensen zijn die dat een goed idee vinden, of mij dat eerder afraden. Ik hoor graag waarom.

Thx
Here_fishy
Regular

Berichtdoor proosje » wo jan 13, 2010 7:08 pm

Hoi,

Misschien eens denken aan een zelfgemaakt groot schepnet dat door vlotters blijft drijven, als zijwander een fijnmazig net of vliegengaas.

Grtzs Patrick
Rio 240 3 zebrabotia's, 10 ancistrus, 4 maanvissen, 8 goeramie, 10 roodneusjes, 5 kegelvlek
68 l aquarium: 2 clownbotia, 2 ancistrus sp albino, 3 groene tetra, 12 tetra neon, 15 guppy's (m)
kweekbak 45 l, kweekbak 54 l
Vijver 20 m²
Binnenvijver 3.5m³
proosje
Regular

Berichtdoor Here_fishy » do jan 14, 2010 3:02 pm

Lijkt me een goed idee, die vlotters!

Bedankt!

@WVH, hoe heb je je guppy's uitgevangen?
Here_fishy
Regular

Berichtdoor WVH » ma jan 18, 2010 1:41 pm

Het is maar een kleine vijver zonder grote obstakels dus ik heb er gewoon een schepnet doorgetrokken, allemaal zal je niet hebben natuurlijk op die manier...
WVH
Newbie

Keer terug naar Vijver algemeen