Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Goede betta kwekerijen?

Heb je kweekervaring of vragen m.b.t. het kweken van zijn siervissen dan kan je hier uw vragen stellen.
Bookmark and Share

Goede betta kwekerijen?

Berichtdoor Ragnilth » ma jun 13, 2016 8:21 pm

Hallo iedereen!
Ik ben net een nieuw aquarium gestart, de waardes zijn stabiel, de plantjes gedijen goed, en ik zoek nu een goede betta kwekerij.
Uit de winkel is pas laatste optie, tenzij jullie ervaring hebben met een speciaalzaak die goedverzorgde betta's verkoopt(zowel man als vrouw).
Liefst in de buurt van het waasland, maar alle ervaringen binnen België zijn welkom!
Ragnilth
Newbie

Aquarium type: Super Fish Home 60L

Re: Goede betta kwekerijen?

Berichtdoor eltwee » ma jun 13, 2016 8:58 pm

Als ik het goed begrijp uit je post is je aquarium nu 1 week oud, laten we alle twijfel aan de gene zijde houden, 2 weken oud. Je waarden zullen nu pas beginnen te schommelen en alles behalve stabiel zijn. zeker als je de laatste week je water volledig hebt omgezet naart lagere hardheid, dan begin je eigenlijk gewoon opnieuw met inlopen.
Je bent dus nu opzoek naar contacten voor een mooie betta harem om te plaatsen achter minimum 1 maand.
Persoonlijk zou ik niet beginnen met een Betta in een verse bak, het zijn gevoelige vissen. Aangezien je maar 60l te beschikking hebt is het plaatsen van andere vissen en de betta's later geen optie. Je kan dan beter eerst opzoek gaan naar wat simple garnalen (vuurtjes, babaultie) als die goed gedijen dan kan je de betta introduceren, heeft hij ook direct wat te jagen.
Voor betta's zijn specifieke clubs, fora, site's van kwekers, even internet afschuimen. Wil je gezonde vissen, dan gewoon naar de winkel gaan. Een goede winkel heeft goede betta's.

L2
eltwee
Hardened

Aquarium type: ik hou niet van verplicht

Berichtdoor Ragnilth » ma jun 13, 2016 10:20 pm

Ik ging zowizo wachten tot volgende maand, om de bewoners er in te plaatsen.
Maar jij weet dus geen goede kwekers uit ervaring?
Ragnilth
Newbie

Berichtdoor Will_tuna » di jun 14, 2016 2:27 pm

kwekers gaan meestal verkopen aan winkels en niet aan particulieren (die elf willen beginnen kweken :p ). Ga dus bij je LFS om betta's en kies de mooiste uit!.
Will_tuna
Newbie

Aquarium type: 120*70*50 Tropisch

Berichtdoor Ragnilth » di jun 14, 2016 10:50 pm

Mja, ik wil gewoon niet die commerciële overkweek stimuleren :( ik wil ook niet persé de mooiste, maar ik wil eerder een gezond jonkie waar ik nog mee kan 'bonden' ;)
Ragnilth
Newbie

Berichtdoor Stijn085 » za jun 18, 2016 8:37 pm

Ragnilth,

Ikzelf kom uit Kortrijk,

Heb momenteel een nestje Betta's zitten van ongeveer een maand of 3.
Moest je interesse hebben kan ik je wel enkele foto's.

Groetjes Stijn
Stijn085
Newbie

Aquarium type: Juwel lido 120, gezelschap

Keer terug naar Kweken van siervissen