Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Betta jongen

Heb je kweekervaring of vragen m.b.t. het kweken van zijn siervissen dan kan je hier uw vragen stellen.
Bookmark and Share

Betta jongen

Berichtdoor Stijn085 » wo apr 13, 2016 1:54 pm

Eilaba,

Tijdje geleden dat ik hier nog iets gepost heb.

Na sterfte van mijn ramirezi, goeie 2 weken geleden beta man en 2 vrouwen aangeschaft. Ging goed in mijn Lido 120.

Na veel lezen is de interesse in die beestjes gegroeid, en beginnen lezen over de kweek ervan...

Vorige week poging gedaan,

Zoals gekend vrouw in mijn kweekbak van 25l. Dagje laten bekomen om dan dag nadien vrouw in een zo een bevallingskamer te steken in mijn kweekbak. En man erbij. De show kon beginnen. Dit 3 dagen zo gelaten en dan vrouw los gelaten dus zat ze samen met man in de kweekbak... Eerste dag geen succes, maar dan zaterdag had ik prijs... Schuimende vol eieren. Vrouw eruit gehaald. Man nam zeer tactvol zorg in handen...
Dinsdag man verwijderd omdat hij geen interesse meer had voor het nest. Zang nog enkele kleintjes zitten niet kunnen tellen, maar waren er echt niet veel.

Deze morgen licht aangestoken en zag er 3 zitten...

Nu vind ik geen enkele meer. Zijn zeer klein. Zelf vrees ik dat de man zich er aan een aantal heeft teniet gedaan, want groot aantal eieren maar zeer weinig kleintjes, slechts 3 kunnen tellen

Graag van iemand advies...

Wel moet ik zeggen dat mijn interesse voor de betta nog meer is toegenomen. Kan niet wachten om terug een poging te doen, vooral omdat er bij ons in west Vlaanderen weinig clubs/ kwekers of dergelijke Voor zijn

Groetjes stijn
Stijn085
Newbie

Aquarium type: Juwel lido 120, gezelschap

Keer terug naar Kweken van siervissen