Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Cryptoheros Cutteri toevalskweek

Heb je kweekervaring of vragen m.b.t. het kweken van zijn siervissen dan kan je hier uw vragen stellen.
Bookmark and Share

Cryptoheros Cutteri toevalskweek

Berichtdoor Will_tuna » ma maart 21, 2016 7:43 pm

Bij het thuiskomen was er een aangename verassing in mijn aquarium!

Mijn nieuwe vissen hebben gekweekt en beschermen nu een dertigtal visjes.
Ze beschermen het nest zeer goed samen. De vader jaagt alle andere vissen weg (het is namelijk een ZA gezelschapsaquarium). De moeder begeleid de visjes.

Als er kleintjes te ver van de groep zwemmen, slikken ze ze in om ze dan terug uit te spuwen in het midden van de groep. Over het algemeen volgen de kleintjes goed, ze hebben nu al een kwart van de aquarium rond gezwommen.

Ik weet niet goed of ik nu de andere vissen moet voederen of niet om zo rust in het aquarium te creeëren. Ik ben bang dat de ouders het nest gaan verlaten of de andere vissen juist extra op jacht gaan gaan.

Als ik ze een paar dagen geen eten geef hebben ze natuurlijk extra redenen om op jacht te gaan.

Wish me luck!
Will_tuna
Newbie

Aquarium type: 120*70*50 Tropisch

Re: Cryptoheros Cutteri toevalskweek

Berichtdoor Will_tuna » di maart 22, 2016 10:33 am

Hier een filmpje van de jonge spruitjes zoals ik ze vond gisteren :
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=l-If66O6Ncc[/youtube]
https://www.youtube.com/watch?v=l-If66O6Ncc

Ik heb dan uiteindelijk de vissen eten gegeven zoveel mogelijk aan de andere kant van het aquarium.

Deze ochtend leken de meeste visjes er nog te zijn en de ouders blijven er voor zorgen. Nu maar hopen dat de kleintjes genoeg voedsel vinden de eerste periode.
Will_tuna
Newbie

Aquarium type: 120*70*50 Tropisch

Keer terug naar Kweken van siervissen