Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Eitjes Corydoras Paleatus

Heb je kweekervaring of vragen m.b.t. het kweken van zijn siervissen dan kan je hier uw vragen stellen.
Bookmark and Share

Eitjes Corydoras Paleatus

Berichtdoor JanaVT » do jul 23, 2015 6:16 pm

Hallo, ik heb enkele vragen over de eitjes van de Corydoras Paleatus.

Ik leg even alles uit: ik heb een aquarium 60 cm lang met 10 guppy's en 3 corydorassen. Vanmorgen werd ik wakker en vond allemaal een soort van witte bolletjes met iets zwart in aan het raam, wat ik heel erg raar vond. Na wat googlen werd mijn vermoeden bevestigd en waren dit eitjes van mijn corydorassen. Deze eitjes zaten op alle 4 de zijden van de aquarium het meeste op de voorzijde.(zo'n 25 eitjes ongeveer in totaal) Ik heb mijn aquarium nog maar 3 maanden en ben dus totaal een beginner. Ik had ze voorlopig laten zitten maar vanmiddag zag ik dat er al enkele eitjes weg waren dus heb ik ze voorzichtig met mijn vinger eruit gehaald en apart in een klein bakje gedaan. Al weet ik dat dat klein bakje echt veel te klein is. Zaterdag zou ik een grotere aquarium halen om ze erin te doen maar wacht ik dan beter tot ze uitgekomen zijn? of doe ik beter gelijk de eitjes in die grotere bak. Verder zou ik eigenlijk nog veel informatie willen over het verzorgen van de babytjes en of je nu al kan zien dat de eitjes bevrucht zijn of niet?

Wat ik moet doen als ze uitkomen wat ik ze moet voeren? Levend artemia kan niet want dat heb ik niet en ik zou niet weten waar je dat moet vinden.
Kan diepvriesvoer of vlokken fijn gewreven of iets anders?
hoevaak moet ik ze voederen?
Moet er nu zo'n co2 tablet bij de eitjes?
Hoevaak verversen?
moeten er planten in en een zand ondergrond of beter geen?
hoelang moeten ze apart blijven?
welke temperatuur?

Dit zijn zo ongeveer de vragen die me nu te binnen schieten maar verdere informatie is zeker meer dan welkom want ik zelf weet er helemaal niks van ik wist nieteens dat ik 2 soorten geslachten had tussen de corydorassen werd mij ook nooit gezegd bij het aankopen. Vanmorgen was het toch wel even paniek maar ik zou toch graag willen dat ze uitkomen of tenminste 1tje. Zo weet ik ook wat ik de volgende keer moet doen als dit voorkomt.

Alvast heel erg bedankt voor jullie antwoord!
JanaVT
Newbie

Aquarium type: Aquarium met guppy's

Re: Eitjes Corydoras Paleatus

Berichtdoor Wikkes » zo jul 26, 2015 7:18 pm

JanaVT schreef:
Wat ik moet doen als ze uitkomen wat ik ze moet voeren? Levend artemia kan niet want dat heb ik niet en ik zou niet weten waar je dat moet vinden.
Kan diepvriesvoer of vlokken fijn gewreven of iets anders?
hoevaak moet ik ze voederen?
Stoefvoer fijnvrijven kan, 5-6x per dag, het teveel aan voer weghevelen.
Kunnen wel een maandje in 2-3L blijven

Moet er nu zo'n co2 tablet bij de eitjes? is voor niks nodig, en co2 tabletten, da bestaat zelfs niet, dus denk dat je ergens mist

Hoevaak verversen?5-6x per dag water verversen

moeten er planten in en een zand ondergrond of beter geen? kale bak

hoelang moeten ze apart blijven? maandje in een klein bakje, en zeker tot 2cm appart houden

welke temperatuur? 25° perfect

Alvast heel erg bedankt voor jullie antwoord!

Ze groeien normaal gezien makkelijk op, maar het voeren en verversen moet je echt zeer goed doen, je kan ook je guppen uit je bak doen en bij je andere cory's houden als ze uit geklomen zijn, normaal vinden ze lekker mulm in de bak en overleven ze zo ook
Wikkes
Hardened

Aquarium type: 600L + garnalenstelling + 140L

Keer terug naar Kweken van siervissen