Inloggen/Registreren

Zoeken Help

L156 jongen

Heb je kweekervaring of vragen m.b.t. het kweken van zijn siervissen dan kan je hier uw vragen stellen.
Bookmark and Share

L156 jongen

Berichtdoor Conny » do feb 12, 2015 1:41 am

Heb vandaag in mijn gezelschaps aqua jongen van de L156 gevonden van ong 1cm.Uit voorzorg heb ik ze uitgevangen
en het bleken er 143 te zijn,sommige zijn ong.1cm er zijn er ook bij die nog kleiner zijn.
Dit zijn mijn eerste jonge visjes en zou graag weten hou ik ze het beste kan laten opgroeien.Heb ze momenteel in een aquaatje van 10l geplaatst met het water van de aqua waar zij in zaten en heb er een stukje kienhout bij in
gelegd.

Of kan ik de L156 jongen in mijn gezelschapsaqua laten opgroeien?
Het is een juwel rio 180 met als bewoners een schooltje kardinaaltjes,5 endlers,nog
een paar andere kleine visjes,3 ancistussen super red en 4 L156 koppels.
Wat kan ik verder nog allemaal doen?
Alle info is welkom.
Conny
Newbie

Aquarium type: Gezelschapsaquarium Ciclidenaquarium

Re: L156 jongen

Berichtdoor Stekke » do feb 12, 2015 8:54 am

ik zou ze meteen in een grotere aqua plaatsen want zo'n 143 jongen gaan de boel snel vervuilen lijkt me
Stekke
Moderator

Aquarium type: Rio400 (west afrikaanse biotoop)

Berichtdoor ben79 » do feb 12, 2015 9:21 am

ik zou ze zeker niet in een 10l zetten, je gaat onmiddellijk te hoge nitriet krijgen met als gevolg dode visjes..
Je zou een hangbakje in het aqua kunnen gebruiken of minimaal een 60l bakje met goeie filter en veel verversen..
Maar eerlijk gezegd zou ik eens goed nadenken wat je er mee wil.. als je 4 koppels hebt wordt het een kweekfabriek en zal je constant kleintjes hebben. Je kan de kleintjes bijna niet verkopen, als je er misschien 50ct voor krijgt mag je al blij zijn... Mijn advies: kleintjes in de grote bak laten opgroeien, je zal uitval hebben maar ik denk dat dat best wel meevalt.. mochten ze toch allemaal verdwijnen kan je het bij een volgend nestje nog proberen met apart zetten..
Of je probeert beide.. hang er een hangbakje in (in de stroming) met een boel kleintjes en de rest laat je opgroeien in de bak..
maar dan nog, eens ze 3 cm zijn zal je toch iets moeten beslissen of je grote bak zit bomvol ancistrusjes....
ben79
Hardened

Aquarium type: l nrs aquaria

Berichtdoor Conny » do feb 12, 2015 10:01 pm

Bedankt voor jullie antwoord.
Ga ze morgen terug in het gazelschapsaqua plaatsen,als ze dan daarvoor te groot zijn herplaats ik ze
in het 500l aqua.Daar kunnen ze nu nog niet in omdat ze nog veel te klein zijn voor de bewoners die
daarin zitten.
De lfs hier in de buurt wil ze wel overkopen maar dan liefst als ze 4/5cm zijn.
Conny
Newbie

Aquarium type: Gezelschapsaquarium Ciclidenaquarium

Keer terug naar Kweken van siervissen