Inloggen/Registreren

Zoeken Help

eitjes, maar van welke vis ?

Heb je kweekervaring of vragen m.b.t. het kweken van zijn siervissen dan kan je hier uw vragen stellen.
Bookmark and Share

eitjes, maar van welke vis ?

Berichtdoor uhans » za jan 17, 2015 3:20 pm

Hello,

Ik heb o.a. guppy's en molly's in mijn aquarium.

Ik dacht dat guppys levendbarend waren. Klopt dat ? Ik zag gisteren nl. in een hoekje van een aquarium drie doorzichtige ballonnetjes vasthangen in een hoek van het aquarium. Met daarin verschillende witte stipjes. Van welke vis kan dit zijn ?

Is het verstandig om die ballonnetjes te verhuizen naar een kweekbakje of gaan ze dan kapot ?

Ik zag nl. gisteren ook een aantal kleine visjes zwemmen (volgens mij mini-guppy's), maar vandaag zie ik ze al niet meer. Opgegeten ? Moet ik die dan best al vangen zodra ik er zie zwemmen ? Zijn nl. zo klein dat ik niet zou weten hoe ik ze kan vangen.

ook plakken er onderaan het stuk hout witte bolletjes. Volgens mij van de slakken die van drie naar een dertigtal uitgegroeid zijn.

Ik denk dat ik een redelijk goede bak heb gelet op het beperkt aantal vissen en de massale kweek :-)

Graag raad hoe ik dit best aanpak om de kleintjes een kans te geven.
uhans
Newbie

Aquarium type: Askoll Pure large

Re: eitjes, maar van welke vis ?

Berichtdoor Wolf » za jan 17, 2015 6:38 pm

Zet voldoende planten in uw aquarium zodat ze zich kunnen verstoppen, maar ik zou ze er niet uit vissen om hen te helpen overleven. Naar mijn mening is het beter als enkel de snelste en sterkste het overleven, anders krijg je erg zwakke vissen. Guppen kweken echt zot, dus zelfs als je de natuur zijn werk laat doen zullen er genoeg overleven :p
Wolf
Regular

Aquarium type: 60l warm water

Berichtdoor Stekke » za jan 17, 2015 9:57 pm

Mss fototje maar lijken me eerder slakkeneitjes als je enkel levendbarend hebt
Stekke
Moderator

Aquarium type: Rio400 (west afrikaanse biotoop)

Berichtdoor Wowobeer » ma jan 19, 2015 6:40 pm

Inderdaad eitjes van slakken: die beesten worden niet voor niets pest-slakken genoemd, dat kweekt voor zot !
Wowobeer
Hardened

Aquarium type: Gezelschapsaquarium

Keer terug naar Kweken van siervissen