Inloggen/Registreren

Zoeken Help

kweken van colisa lalia met succes

Heb je kweekervaring of vragen m.b.t. het kweken van zijn siervissen dan kan je hier uw vragen stellen.
Bookmark and Share

kweken van colisa lalia met succes

Berichtdoor bram50 » zo aug 10, 2014 12:22 pm

Hallo mensen,

Ik ben nieuw hier en wil toch graag mijn ervaringen met het kweken van visjes delen. Ik heb na een aantal jaren erg druk te zijn geweest met mijn werk eindelijk mijn hobby weer opgepakt.
Vanaf mijn 8e jaar rommel ik al met het kweken van vissen. (nu 47 jaar)
Het begon allemaal met stekelbaarsjes en guppen en in de jaren hierna heb ik wel van alles geprobeerd, soms met succes en soms ook niet.
Nu heb ik een mooi koppeltje colisa's gekocht en heb een klein bakje ingericht vol beplanting.
Om een lang verhaal kort te maken weet ik dat in het verleden na het vrijzwemmen op de tweede dag na het uitkomen van de eitjes het vaak lastig is de diertjes in leven te houden.
Het is mij nu wel gelukt, erg leuk. De vijfde dag nu en alle jongen zijn springlevend (stuk of 150)
Wat ik deze keer anders gedaan heb is het volgende. Geen levend voer maar algen poeder.
Simpelweg een algen tablet over een waterproof schuurpapiertje wrijven en het poeder 3 maal daags in het kweekbakje blazen.
Als het water mooi helder is zal het poeder zich zeer snel over het water opp. verspreiden en kunnen alle visjes makkelijk smullen.
Nu de vijfde dag heb ik voor de tweede maal 10% water vervangen met water vanuit een groter aquarium.
Ook voer ik voorzichtig wat pantoffel diertjes uit een simpel eigen kweekje.
Heeft iemand misschien tips voor mij? voor de komende dagen/weken?
bram50
Newbie

Aquarium type: verschillende

Re: kweken van colisa lalia met succes

Berichtdoor luftbe0 » di sep 23, 2014 5:15 pm

hoe is dit afgelopen want ik denk ook eens te proberen :)
luftbe0
Newbie

Aquarium type: trigon 180 aqua65

Re: kweken van colisa lalia met succes

Berichtdoor pol_de_gezzzmol » di sep 30, 2014 11:30 am

Leuk dat dit goed gegaan is. Ik gebruik de eerste dagen/week liquifry als voedsel, omdat ik merk dat ze hier toch sneller van groeien dan van de vele poedertjes die beschikbaar zijn. Nu is de dwerggoerami wel een redelijke grote vis, dus de jongen kunnen vrij snel droogvoer eten.
Welke pantoffeldiertjes heb je gekweekt ?
pol_de_gezzzmol
Hardened

Aquarium type: Kweker, van vanalles. Te veel aqua om op te sommen

Keer terug naar Kweken van siervissen