Inloggen/Registreren

Zoeken Help

kweek ramirezi

Heb je kweekervaring of vragen m.b.t. het kweken van zijn siervissen dan kan je hier uw vragen stellen.
Bookmark and Share

kweek ramirezi

Berichtdoor roel003 » za feb 15, 2014 12:58 pm

Hallo allemaal,
2 maand geleden heb ik besloten een kweekbak in te richten voor m'n ramirezi's, alles aan gedaan om m'n waterwaarden nagenoeg perfect te krijgen, en wanneer dit inorde was mijn koppel vanuit m'n grote bak in de kweekbak gezet. De start ging niet bepaald van een leien dakje. Mijn man joeg dag in dag uit op het vrouwtje wat wel meer gedaan word maar helaas is ze dit niet te boven gekomen. Dus, ander vrouwtje gaan halen. Helaas weer hetzelfde verhaal. Na 2 weken man teruggezet in de grote bak, nieuwe vent in de kweekbak na ongeveer een 6 dagen omdat ik eens ergens had gelezen het misschien best was de vrouw eerst de dominantie over de bak te laten krijgen. Zo gezegd zo gedaan alleen kreeg mijn vrouw nu een behoorlijk mannentrekje, en begon zij de man op te jagen... Ze zwommen nooit samen, zaten altijd elk aan hun kant van de bak en er was geen enkel teken van liefde te bespeuren. Toch maar besloten om af te wachten, maar helaas veranderde er niks. Gisteren tijdens het voeren kwam mijn vrouw wel eten, maar mijn man was nergens te bespeuren en de vrouw was nogal vluchtig terwijl ze normaal haar tijd pakt om alles tot het laatste kruimeltje op te eten. Kijk ik rechtsonder in de bak zwemt moeder daar met ik denk een 100 tal jongen (euforie). helaas mag de man niet in de buurt van haar jongen komen en word hij constant in een hoek gedreven wil hij even buiten komen. dit is toch geen normaal gedrag, met dat ik er toch zeker van ben dat beide ouders normaal de broedzorg op zich nemen? En dan al zeker niet dat de vrouw de man de dood in zou jagen. Ik hoor het graag.
roel003
Newbie

Aquarium type: gezelschaps aquarium vision 260, ramirezi kweekbak

Keer terug naar Kweken van siervissen