Inloggen/Registreren

Zoeken Help

eten?

Heb je vragen over de eetgewoonten van jullie vissen of heb je vragen over een bepaald merk van voeding, dan is dit de plaats.
Bookmark and Share

eten?

Berichtdoor scalarke » vr nov 21, 2008 8:51 pm

heb een vraagje over het eten, ik geef die van die tabletten, mijn vraag is nu mag je dat gewoon willekeurig uitstrooien? want nu ik grovver grind heb in mijn aqauruim ben ik bang dat ze dit niet zouden vinden of vinden ze het voedsel altijd?
scalarke
Newbie

Berichtdoor Admin » vr nov 21, 2008 10:08 pm

Hey Scalarke,

Wanneer je het op van die algentabletjes hebt, dan mag je er zeker van zijn dat zowel je cory's als je algeneters dit zullen vinden.

Ik zou zeggen probeer het en je zal het wel merken . Wat wel kan voorvallen wanneer je echt grof grind hebt is dat wanneer de pilletjes verkleinen ze tussen jouw steentjes kunnen vallen en dat zou mss een probleem kunnen gaan vormen.

Maar test het eerst eens uit.

Greetzz :D
Bezoek ook mijn website --> HET ZOETWATERAQUARIUM
Admin
Site Admin

Aquarium type: Juwel Trigon 350

Berichtdoor scalarke » vr nov 21, 2008 10:31 pm

Administrator schreef:Hey Scalarke,

Wanneer je het op van die algentabletjes hebt, dan mag je er zeker van zijn dat zowel je cory's als je algeneters dit zullen vinden.

Ik zou zeggen probeer het en je zal het wel merken . Wat wel kan voorvallen wanneer je echt grof grind hebt is dat wanneer de pilletjes verkleinen ze tussen jouw steentjes kunnen vallen en dat zou mss een probleem kunnen gaan vormen.

Maar test het eerst eens uit.

Greetzz :D

ah oke tnx zal het eens proberen :)
scalarke
Newbie

Berichtdoor scalarke » vr nov 21, 2008 11:55 pm

kun je ze eigenlijk nog ander voedsel geven of algentabletjes?
scalarke
Newbie

Berichtdoor ravotkot » za nov 22, 2008 10:06 am

je kan je vissen ook levend voer geven of diepvries zelfs komkommer of bladgroenten zoals sla en spinazie

het hangt er allemaal een beetje vanaf over welke vissen je het hebt welk ander voedsel ze nog eten buiten de tabletten

pantsermeervallen bijvoorbeeld eten graag groenten, vleesetende vissen mag je ook wel eens wat mosselvlees aanbieden.

Voor je vissen is het zeker goed dat je wat afwisseld in wat je hen aanbiedt. Als je alleen vlokvoer of tabletten aanbied is hun dieet wat te eenzijdig en gaat hun gezondheid eronder leiden.
ravotkot
Regular

Berichtdoor scalarke » za nov 22, 2008 6:32 pm

ravotkot schreef:je kan je vissen ook levend voer geven of diepvries zelfs komkommer of bladgroenten zoals sla en spinazie

het hangt er allemaal een beetje vanaf over welke vissen je het hebt welk ander voedsel ze nog eten buiten de tabletten

pantsermeervallen bijvoorbeeld eten graag groenten, vleesetende vissen mag je ook wel eens wat mosselvlees aanbieden.

Voor je vissen is het zeker goed dat je wat afwisseld in wat je hen aanbiedt. Als je alleen vlokvoer of tabletten aanbied is hun dieet wat te eenzijdig en gaat hun gezondheid eronder leiden.

welja de naam weet ik niet, maar heb 2pantsermeervallen zitten en 1 Corydoras Sterbai en dan nog 3 pangio khulli's en nog één algenetertje dus wat raad je me aan te geven?
scalarke
Newbie

Berichtdoor marlène » wo nov 26, 2008 3:54 pm

Pangio kuhli zijn dol op gekookte spruitjes weet ik uit ervaring. Dikke kans dat je meervallen dat ook lusten. DIe laatste eten ook graag een stuk komkommer of courgette.
Een klein algenetertje zal een ottocinclus zijn?
marlène
Hardened Pro

Berichtdoor Apisto » do nov 27, 2008 11:58 am

Pantsermeervallen (corydoras, aspidoras, brochis,...) zijn echte carnivoren. Die doe je geen plezier met een uitgebreid vegetarisch menu.
Sommige (!) harnasmeervallen zijn vegetarisch (hypancistrussoorten zijn bijvoorbeeld grotendeels carnivoor, baryancistrus vegetarisch)

Zoek altijd goed op wat je vissen nu precies moeten eten in een BETROUWBARE bron (dus niet de eerste de beste internetpagina!)
Verkeerde voeding kan zware (dodelijke) spijsverteringsproblemen met zich meebrengen.

Heel leuk om te doen is zelf zo groenvoer tabletten maken! Je droogt een aantal bladgroenten met 70% jonge brandnetels. Als ze kurkdroog zijn, verwerk je alles tot een poeder (eventueel verkruimelde spirulinavlokken toevoegen). Dat poeder kook je met een beetje water snel in tot een erg dikke brij. Laat die brij afkoelen en voeg dan eventueel een vitaminenpreparaat toe. maak rolletjes en vries deze in. Naderhand kan je gemakkelijk een stuk afbreken, ontdooien en voeren (zorg dat de consistentie van de brij zo dik is dat ze niet dadelijk uiteen valt onder water)
breng eens een bezoek aan mijn (killivis)site: http://users.pandora.be/aphyosemion
en aan aquariumclub: http://www.blackmolly.be
Apisto
Hardened

Keer terug naar Voeding