Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Aquarium terug opgestart

Plaats hier jouw verhaal i.v.m. de opstart van uw aquarium.
Bookmark and Share

Aquarium terug opgestart

Berichtdoor Stef70 » do nov 03, 2016 7:20 pm

Hallo,
Na een thermostaat die de geest gegeven had waardoor ik geen vissen meer heb, heb ik beslist mijn aquarium terug van 0 op te starten. Effe meegeven waar ik over beschik;
Aquarium: 150x50x50 (375l)
Filter: Rena Filstar XP 3 met filter capaciteit van 1350l/h
Thermostaat: Ben ik nog niet uit of ik terug een neem in het aquarium of een externe via de inlaat van de filter ( Tips over wat het beste is zijn altijd welkom)
Heb mijn bak als volgt ingericht, achterwand ingekleefd met aquariumsiliconen ( 2 dagen laten drogen), bodem bestaat nu uit filterzand 0,4 - 0,8 mm zonder voedingsbodem, enkele mooie stukken kienhout erin, javavaren, anubias, Valisneria Spiralli. Javavaren en Anubias werden op kleine stukken hout gebonden.
Filteraanzuiging heb ik door middel van pvc-buis 16mm in 2 gedeeld een 10tal cm van de achterwand, de uiloop werd op dezelfde wijze gesplits en stroomt nu tegen de voorruit aan om op die manier een zo goed mogelijke circulatie te krijgen over het geheel. (Dit gaat wel ten koste van mijn filtercapaciteit/h).
Filter bestaat uit 3 compartimenten, onderste mandje de 2 grove sponsen met daarboven op de fijnere, middelste mandje werd opgevuld met siporex voor de bacteriecultuur, bovenste mandje ligt nu enkel filterwat in is de bedoeling na het indraaien hier nog turf aan toe te voegen.
Nu een 3tal weekjes geduld uitoefenen alvorens er vissen in te plaatsen.
Hij draait nu 3 dagen en waterwaarden zijn als volgt:
PH=8.0 / GH=11 / KH=9 / NO2=0,3

Afbeelding

Afbeelding
Stef70
Newbie

Aquarium type: ZoetwaterAquarium

Re: Aquarium terug opgestart

Berichtdoor Admin » vr nov 04, 2016 5:41 pm

Hey,

Je start is reeds veelbelovend. Jammer dat ik je foto's niet kan zien.

Greetzz :D
Bezoek ook mijn website --> HET ZOETWATERAQUARIUM
Admin
Site Admin

Aquarium type: Juwel Trigon 350

Berichtdoor Stef70 » vr nov 04, 2016 9:24 pm

Merk ik nu ook net, maar blijkt dat photobucket een onderhoud uitvoert op zijn site, hopelijk ligt het daaraan, of is er misschien nog een andere manier om hier foto's te tonen?
Grtz.
Stef70
Newbie

Berichtdoor Stef70 » za nov 05, 2016 6:57 pm

Vandaag nog wat nieuwe plantjes erbij geplaatst.
- Vallisneria, staan achter de grote boomstam dus niet echt zichtbaar momenteel.
- Micranthemum Micranthemoides op de voorgrond om een groen matje te "probere" creeren
- Hygrophila Corimbosa, staat links naast boomstam, midden naast Anubias, rechts op de voorgrond.

Het enige dat ik nu nog zou willen toevoegen is wat Javamos maar blijkt behoorlijk moeilijk verkrijgbaar, momenteel in geen enkel winkel meer te vinden.
Dagelijks voeg ik 2ml Easycarbo + 2ml Profito toe aan het water. Nu maar hopen dat ze aanslaan, goed groeien, en dat algen :evil: wegblijven. En nu maar wachten tot het geheel goed ingedraaid is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Stef70
Newbie

Berichtdoor Stef70 » zo dec 04, 2016 4:27 pm

Afbeelding

Effe op de link klikken voor de gehele foto.

Aquarium staat er 2 maand na de heropstart zo bij.
Momenteel zitten er +-40 kardinaaltetras en 7 corydora sterbai in.
Bedoeling is om er nog een 6-tal kleine maanvissen bij te plaatsen.
Waterwaarden zijn als volgt:
Ph=7, Kh=6, Gh=9, NO2=<0,02, NO3=10, PO4=1, Nh4=<0,05, CO2=20
CO2 staat ingesteld op 50 bellen/m die via een atomizer door de uitstroom van een extra filtertje met het water vermengd word.
Ik probeer een Redfield Ratio aan te houden van 10:1 (NO3:PO4) door toevoeging van Easylife Nitro en Fosfo.
Als er mensen zijn die ervaring hebben i.v.m met Redfield Ratio hoor ik graag jullie opmerkingen hierover.
Stef70
Newbie

Berichtdoor wim van goethem » ma dec 05, 2016 12:25 pm

mooi stef, ik had ook probleen met thermostaat, nu heb ik een van sera die je volledig mag onderdompelen en deze doet het prima!!

mvg
wim van goethem
Newbie

Aquarium type: juwel vision 450

Keer terug naar Opstart van het aquarium