Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Onderlinge ruzie

Plaats hier jouw verhaal i.v.m. de opstart van uw aquarium.
Bookmark and Share

Onderlinge ruzie

Berichtdoor annsophievc » di maart 15, 2016 11:27 pm

Hallo!
Ik ben onlangs gestart met een aquarium van 60x30x30 (54l). Eerst zaten er 2 mannelijke guppen in om te testen als ze overleefden, ik heb toen te laat gemerkt dat de waterhardheid niet hoog genoeg was. 1 van de 2 guppen kreeg een bruinachtige plek maar bleef leven en actief zwemmen samen met de andere. Ik ben direct product gaan kopen en ben het blijven gebruiken tot de waterhardheid terug hoog genoeg was. Ik heb dan 6 nieuwe mannelijke guppen gekocht en erbij gestopt en bij 1 gup was een stuk uit de staart gebeten de volgende ochtend. Maar nu vandaag heb ik er nog 3 molly's, een goerami en een zwaarddrager bijgestopt. De 2 allereerste guppen en 1 nieuwe gup lijken de hele tijd te vechten.. Er zit wel nog maar 1 klein plantje (plastiek) in mijn aquarium, de andere zijn besteld en nog onderweg samen met de andere decoratie.
Mijn vraag is dus wat jullie raad is zodat het vechten wat stopt en er geen staarten meer sneuvelen. Is het een slecht idee om allemaal mannen te hebben? Of licht het eraan dat er nog geen planten zijn?
Weet iemand wat ik best doe met de 1e gup die een bruine vlek heeft?
Alvast bedankt!
annsophievc
Newbie

Aquarium type: Warmwater

Re: Onderlinge ruzie

Berichtdoor Wikkes » ma maart 21, 2016 10:18 am

u moet dringend de basisregels van aqueriumhouden eens gaan lezen want wat je allemaal in je bakje stopt is een ramp.
ten eerste sit er veel te veel vis in je bak.
je vissen worden in foute solitaire status gehouden
sommige vissen worde nveel te groot voor je bak
plastic planten is enorm slecht voor het evenwicht van je aquarium
en produkten kopen om erin te gieten maak je enkels verkopers rijk mee maar totaal overbodig.

Heb je eigenlijk wel informatie opgezocht voor je eraan begint? of heb je je vanalles laten wijsmaken door je verkoper?

Uw vissen vechten omdat jij geen goed evenwicht hebt in je aquarium.
Zolang jij je aquarium niet verantwoord gaat houden ga je blijvend ellende op je nek halen.
Wikkes
Hardened

Aquarium type: 600L + garnalenstelling + 140L

Berichtdoor annsophievc » ma maart 21, 2016 3:10 pm

Het vechten is ondertussen gestopt. Het was enkel de eerste dag. Ik dacht dat alles juist was wat ik deed.
Wat is er dan juist allemaal verkeerd? Welke vissen mogen er niet in?
annsophievc
Newbie

Aquarium type: Warmwater

Berichtdoor Wikkes » wo maart 23, 2016 12:11 pm

punt1: je zet vissen in je bak om te testen of ze overleven? beetje wreed niet?
punt2: al die produkten doen meer slecht dan goed, afblijven dus
punt3: 8guppen om 54L(effectief 45L als je al je bodem en decoratie meetelt) is veel te veel en veel te druk.
punt4: je hebt al teveel in je bak en dan stop je der nog 5 vissen is die eigenlijk al veel te groot worden voor je bakje.
punt5: plastic planten is gewoon not done, je moet echte planten nemen, die dragen bij aan het evenwicht in je aquarium.

Enige goeie oplossing:

molly's-gourami en zwaarddrager weg. die molly's en zwaarddrager worden makkelijk 8-10cm, veel te groot voor zo'n klein aquarium, de gourami weet ik niet welke je hebt, maar die horen per trio te zitten en die worden bijna allemaal ook te groot voor je aquarium.

Smijt die plastic planten uit je aquarium, stop er enkele bosjes zuurstofplanten in,en breid zo je planten uit.

Hier een link met ons starterstopic:
http://aquariaforum.be/viewtopic.php?f=28&t=254
Wikkes
Hardened

Aquarium type: 600L + garnalenstelling + 140L

Keer terug naar Opstart van het aquarium