Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Start.

Plaats hier jouw verhaal i.v.m. de opstart van uw aquarium.
Bookmark and Share

Start.

Berichtdoor boskabouter » di okt 20, 2015 5:19 pm

Hallo,

Na een indraai van 5 weken, heb ik mijn waterwaarden eindelijk acceptabel gekregen.
Om zeker te zijn, ook nog eens in de winkel laten testen.
Ph: 6,5-7
NO3: 10
NO2: 0
Gh: 10
Kh: 5.
Alle dagen gedurende een tiental dagen 20l water afgeheveld en vervangen door water van mijn 'tonneke' en ook regenwater.
Sinds gisteren zitten de eerste vissen er in.
Een schooltje van 20 stuks Hyperhessobrycon pyrrhonotus of roodrug bloedvlektetra.
Mooie visjes, al zeg ik het zelf; zijn nu een 3 cm groot, maar zouden tot 6 cm moeten gaan.
De eerste avond bleven ze in een hoekje zitten, maar nu zwemmen ze de hele bak door.
Als ik voer geef, zijn het juist raketten, zijn wel levendige diertjes; leuk om naar te kijken.
Binnen een paar dagen zou ik de bodembewoners willen halen.
Mijn aandacht is getrokken door de Farlowalla acus; ziet er speciaal uit.
Heb wat zitten opzoeken; daar mag maar één koppel van in een bak zitten?
Voor de overige bewoners twijfel ik nog.
Is dat nu omdat ik daar pas mee begin, maar ik vind dat het aquarium met die school roodrug bloedvlektetra's al goed gevuld is. Als ik lees hoeveel vissen er sommigen in een kleinere bak zetten...
boskabouter
Newbie

Aquarium type: gezelschap/ZA geïnspireerd

Re: Start.

Berichtdoor eltwee » di okt 20, 2015 6:13 pm

Je zet in je aquarium wat je wil, er is geen wetgeving of sanctie bij teveel. Op nederlandstalige fora zul je lezen 1cm/l. dit is gewoon omdat wij met cm en liter werken, dit heeft niets te maken met een wel overwogen redenering. Voor de rest lees mij andere commentaren maar ....
Wat die farowella betreft, het is een vrij grote vis, nu zul je denken ik heb ook een groot aquarium maar als je een grote groep kleine vissen hebt dan zijn die paar grote vissen extra groot, voor mij is dat visueel storend maar smaken verschillen.
Om nog eens te herhalen,
Een aquarium met een mooi gekozen bezetting biedt meer dan een vol aquarium.

L2
eltwee
Regular

Aquarium type: ik hou niet van verplicht

Re: Start.

Berichtdoor Stekke » di okt 20, 2015 8:30 pm

als je overbevolkt ga je sneller slechtere waterwaarden krijgen en vaker moeten verversen etc...

Je kan best ook rekening houden met de lengte van je aqua voor zwemmers, zeker ook heel belangrijk (10x de lengte van de vis is een mooie richtlijn)
Stekke
Moderator

Aquarium type: Rio400 (west afrikaanse biotoop)

Keer terug naar Opstart van het aquarium