Inloggen/Registreren

Zoeken Help

vragen van een nieuwkomer

Plaats hier jouw verhaal i.v.m. de opstart van uw aquarium.
Bookmark and Share

vragen van een nieuwkomer

Berichtdoor bbrecht » za okt 10, 2015 4:16 pm

Hoi iedereen.

Ik heb pas een bakje ( 40L ) hier op kot staan, deze moest thuis weg. Nu ben ik echter heel lomp geweest en heb hem al opgestart. Daarna ben ik pas wat info gaan opzoeken en dus tot de conclusie gekomen dat ik heel wat dingen fout en te snel heb gedaan. Het is eigenlijk de bedoeling om hier een klein bakje met een beetje aquascaping te doen. De bedoeling is om hier een schooltje cherrybarbelen in te houden ( deze heb ik er al in zitten = grote fout). Ik heb de bak woensdag gevuld. Heb er bodemgrond en wat grind in gedaan. 2 plantjes ( kleine voorgrond plantjes) en wat stenen en zo een plastieke 'rots' zitten er al in. Het is zo dat deze bak in leuven staat en ik weet niet of het water daar goed is. Ik ga het water zo rap mogelijk testen en kijken wat er aan gedaan moet worden. Kunnen jullie mij wat tips geven om dit verhaal toch nog een succes te maken.

Het is eigenlijk de bedoeling om een kleine bak in de stijl te creëren zoals hieronder.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop dat de stijl wat duidelijk is, iets groens rustgevend met wat kienhout of rotsen. en dan wat lage groene planten en mossen en dergelijke. Kunnen jullie mij wat planten aanraden die ik bijvoorbeeld zo op mijn rots kan laten groeien en welke redelijk makkelijke planten zijn. daarmee bedoel ik niet extreem veel licht of co2. Of enkele planten waarbij ik mooie een groen tapijtje kan creeren en niet een hele jungle krijg?

Alle info is welkom en broodnodig. Ik ben mij ook zoveel mogelijk aan het inlezen hier op het forum want ik ben een beetje in paniek omdat mijn cherrybarbelen er al in zitten en er wel een beetje voor vrees.
bbrecht
Newbie

Aquarium type: 40L

Re: vragen van een nieuwkomer

Berichtdoor Stekke » di okt 13, 2015 11:57 am

de mooiste plantenbakken zijn volgens mij bijna altijd met CO2 ed omdat de planten hierdoor mooier groeien , wil niet zeggen dat je niet zonder kan natuurlijk. Test eerst is het water in leuven en kijk dan of je hierin bv garnalen kan houden ofzo, is altijd mooi wat beweging te hebben :)
Stekke
Moderator

Aquarium type: Rio400 (west afrikaanse biotoop)

Keer terug naar Opstart van het aquarium