Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Opstart aquarium

Plaats hier jouw verhaal i.v.m. de opstart van uw aquarium.
Bookmark and Share

Opstart aquarium

Berichtdoor Subhaank » wo okt 04, 2017 10:26 pm

Beste,

na een lange tijd ben ik weer begonnen met het opstarten van een aquarium. Ik heb de beslissing genomen om me tijd en geduld te besteden aan mijn aquarium. Hij zal 4 weken indraaien na de inrichting, daarna gaan de vissen. Het is een 60x30x31 cm bak. Ik ben van plan om 5 corydoras panda's (5cm = 25), een schooltje van een middenklas, 2 kleine algeneters, 1 slak in te doen. De inrichting zal biotopisch zijn. Zijn er nog tips? :D
Subhaank
Newbie

Aquarium type: Planten aquarium

Re: Opstart aquarium

Berichtdoor WillemAQ » do okt 05, 2017 10:45 pm

Hallo, en terug welkom,

Wat voor algeneters had je op het oog? Zijn meestal groeps/schoolvissen
Ook de panda's zitten beter met meer, minstens 8, PH niet te hoog (liefst <7.5)
Dus met panda's en een groep nanovissen heb je al een goede bezetting.
Dus mijn tip is dan : geen algeneters. En omdat ik zelf heel content was dat ik ook voor mijn kleine bak een buitenfilter heb genomen, indien je er nog geen hebt , ik kan het alleen maar aanraaden.
WillemAQ
Newbie

Aquarium type: 3 , nl. 60x30x30, 104x40x40, 150x50x50

Berichtdoor Subhaank » wo okt 11, 2017 10:16 am

WillemAQ schreef:Hallo, en terug welkom,

Wat voor algeneters had je op het oog? Zijn meestal groeps/schoolvissen
Ook de panda's zitten beter met meer, minstens 8, PH niet te hoog (liefst <7.5)
Dus met panda's en een groep nanovissen heb je al een goede bezetting.
Dus mijn tip is dan : geen algeneters. En omdat ik zelf heel content was dat ik ook voor mijn kleine bak een buitenfilter heb genomen, indien je er nog geen hebt , ik kan het alleen maar aanraaden.

Beste,

8 corydoras in een 54l bak, is dta niet teveel? Dat word als ik het goed heb 40l beslag. Welke nanovissen zou u in gedachten hebben? Algeneters dacht ik aan 2 pantsermeervallen. Bedankt
Subhaank
Newbie

Aquarium type: Planten aquarium

Berichtdoor WillemAQ » za okt 14, 2017 10:41 am

Waarschijnlijk bedoel je "harnasmeerval" ipv pantsermeerval. Er ziin tientallen soorten van elk.
Heb deze link onlangs nog gepost http://users.telenet.be/het_zoetwateraq ... rootte.htm
Valt uit af te leiden dat cory's vanaf 8, eigenlijk zelfs 10 of meer, als je een school van deze vissen wil hebben.
Er zijn kleinere corydoras zoals de pygmaeus, zou wel wat warmer moeten zitten dan de panda.

Dat minimum aantal heeft niets te zien met de grootte van het aquarium, maar met de aard van het beestje.
(zie ook op de site van hobbykwekers.nl over de panda).

Daar nog een schooltje van 10 kleine visjes bij moet lukken, de kleinere barbelen of rasbora, danio's....
Wel zien dat ze compatibel zijn qua temperatuur/waterwaarde's etc. met de panda (of een andere kleine cory soort die je kan vinden).
WillemAQ
Newbie

Aquarium type: 3 , nl. 60x30x30, 104x40x40, 150x50x50

Keer terug naar Opstart van het aquarium