Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Foto's Juwel Vision 180

Hier kan je foto's of filmpjes plaatsen van je eigen aquarium of van foto's die je op het internet terugvindt.
Forumregels
Voor het plaatsen van foto's !!! Zet de link van je foto tussen de "Rimg" knop !!!!
Dan wordt je foto automatisch verkleind op het forum .
Bookmark and Share

Foto's Juwel Vision 180

Berichtdoor Jelmer de Vries » di jul 08, 2008 2:22 pm

Na een aantal weken met een Juwel Rekord 60 te hebben gedraaid ben ik al overgestap op een grotere bak, te weten de Juwel Vision 180. Ik wil ik dit topic wat fotootjes laten zien van het opstarten van dit aquarium. Omdat deze tweede hands is heb ik hem eerst met alleen water laten lopen (alles loopt perfect :D ). Vanmiddag ga ik hem voor de helft leeg halen en komen de plantjes erbij..ook hiervan binnenkort foto's! Heb ook nog even een foto van mijn Juwel Rekord 60 toegevoegd (nu kweekbakje). Natuurlijk mag je reageren en tips geven in dit topic! Veel kijkplezier!!

Het vooraanzicht. De bak ernaast is een tweede Juwel Rekord 60 waar ik wat in wil gaan kweken. Heb nog geen idee wat het vissenbestand gaat woden.

Afbeelding

Afbeelding

Een fotootje van de achterwand. Hier ben ik zelf erg blij mee. Deze komt erg realistisch over (rotsen en bomen) en heeft veel diepte en mooie kleuren. Het kost een paar liters maar dan heb je ook wat.

Afbeelding

Afbeelding

Op de bodem staan een rots waaruit bellen komen en waar de vissen zich straks goed in kunnen verschuilen. Ook staat er een verdwaald plantje. Deze kwam boven drijven in mijn Rekord 60 en heb hem hier maar ingestoken..

Afbeelding

Nog even mijn Juwel Rekord 60. Iemand een idee wat die bruine aanslag om de bladeren zijn? Linksonderin zie je het goed.

Afbeelding

Sorry voor de soms wat slechte kwaliteit foto's!

Binnenkort meer..
Jelmer de Vries
Newbie

Berichtdoor seadevil » di jul 08, 2008 10:41 pm

wel in een slechte rubriek geplaatst :)
seadevil
Newbie

Re: Foto's Juwel Vision 180

Berichtdoor GK » wo jul 09, 2008 10:25 am

Jelmer de Vries schreef:Iemand een idee wat die bruine aanslag om de bladeren zijn?

Bruine aanslag zie je vaak in startende aquaria met weinig licht. Het is een algen soort die meestal naar verloop van tijd wel begint te minderen. Wil je dit sneller weg, is het meestal het gemakkelijkst om meer licht te voorzien. Heb je een reflector op de lamp?
AfbeeldingAfbeelding
GK
Hardened

Berichtdoor Jelmer de Vries » wo jul 09, 2008 2:59 pm

In welke rubriek had ik hem dan moeten plaatsen? En is het mogelijk dat de moderator/administror (o.i.d) deze topic daar heen verplaatst?

Ik heb inderdaad reflectoren op de lampen. Deze staat ongeveer 11 uur aan. Dat is lang genoeg toch? Of kan ik dit wel opschroeven naar 12 of 13 uur. De bak staat nu ongeveer 2,5 maand.

Bedankt voor de reacties!
Jelmer de Vries
Newbie

Berichtdoor GK » wo jul 09, 2008 3:09 pm

Nee, 11u is voldoende. Anders ga je andere algen krijgen.
Dan raad ik je gewoon aan verder niet al te veel te doen, buiten gewoon afwachten.
Bij alle bakken die ik heb opgestart kwam en verdween de bruine aanslag vanzelf in de loop van enkele maanden.
AfbeeldingAfbeelding
GK
Hardened

Berichtdoor seadevil » do jul 10, 2008 9:08 am

Jelmer de Vries schreef:In welke rubriek had ik hem dan moeten plaatsen? En is het mogelijk dat de moderator/administror (o.i.d) deze topic daar heen verplaatst?

Ik heb inderdaad reflectoren op de lampen. Deze staat ongeveer 11 uur aan. Dat is lang genoeg toch? Of kan ik dit wel opschroeven naar 12 of 13 uur. De bak staat nu ongeveer 2,5 maand.

Bedankt voor de reacties!

in zoetwater en niet het zeewater gedeelte :)
seadevil
Newbie

Berichtdoor Jelmer de Vries » do jul 10, 2008 2:17 pm

Owww :) sorry...zie het nu pas inderdaad!

Eehmm..kan ik dit topic zelf verplaatsen? Kan iemand anders dat doen? Of moet ik opnieuw een topic starten en foto's gaan laden onder het zoetwater gedeelte?
Jelmer de Vries
Newbie

Berichtdoor Werner Wvl » do jul 10, 2008 9:09 pm

zal hem op de juste plaats zetten
Werner Wvl
Site Admin

Aquarium type: Van zoet- naar zeewater en weer terug

Berichtdoor Jelmer de Vries » do jul 10, 2008 9:24 pm

Dank je wel :D !!
Jelmer de Vries
Newbie

Berichtdoor Astronotus » za jul 12, 2008 7:21 pm

Prachtige achterwand!!!! En Vision's prachtige bakken, ikzelf heb er ook eentje, 260...
Aquariumclub Amazoona: http://www.amazoona.be
Astronotus
Hardened Pro

Keer terug naar Foto album