Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Gino_Kortrijk, RIO 180 (graag advies en opmerkingen)

Hier kan je foto's of filmpjes plaatsen van je eigen aquarium of van foto's die je op het internet terugvindt.
Forumregels
Voor het plaatsen van foto's !!! Zet de link van je foto tussen de "Rimg" knop !!!!
Dan wordt je foto automatisch verkleind op het forum .
Bookmark and Share

Gino_Kortrijk, RIO 180 (graag advies en opmerkingen)

Berichtdoor Gino_Kortrijk » za dec 26, 2015 2:22 pm

http://s1379.photobucket.com/user/Gino_Kortrijk/library/

Hopelijk werkt bovenstaande link?
Mijn eerste aquarium sinds 1 augustus 2015 is een feit en draait nu een 4-tal maanden. Volledig nieuw, onervaren en ten volle geïnteresseerd.
Gestart met cabomba, waterpest, micranthem M & U, HC Cuba. Enkel de HC Cuba bleek te overleven. Heb alles behalve de 'HC' eruit gezwierd.

Heb nu nieuwe plantjes sinds 23/12/2015,en hoop dat deze nu wel overleven (water stabieler, bodem ok), van links naar rechts/achter naar voor:
Hydrocotyle tripartitia, althernanthera cardinalis, Althernathera reineckii mini, micranthem micranthemoides, micranthum umbossum, limnophila sp. Japan, Rotalia Indica/rotundifolia (achter de grote steen), Aponogeton Ulvaceus, limnophila sp. Japan, Blyxa Japonica, Javamos (op de tak), Hydrocotyle Leucocephanla, HC Cuba

Vissenbestand:
Japonica garnaal 10st / Ottociclinus 2st / Kuhli's 3st / siamese algeneters 4st / Corydora Albino 3st / dwerggoerami's 2st / kardinaalkes 2st / 1 kogelvisje (biocellatus), 1 pleco of ancistrus (geen idee)

Waterwaardes:
Ph: druppelteller Sera: 6.5 - striptest JBL: 7.2
GH: druppelteller Sera: 14 - striptest JBL: 15
KH: druppelteller Sera: 10 - striptest JBL: 4
PO4: druppelteller Sera: 0.1
FE: druppelteller Sera: 0.15
NO2: 0 waarde
NO3: 25mg/l
NH4: 0 waarde
NH3: 0 waarde

Co2-systeem, flipper 20 bellen/min
Profito 5ml per 2 dagen + bij waterwissel 1* per week (+/- 25% waterwissel)
Enkel Stenen die wat bruin/groen zijn geworden sinds de opstart, maar is precies alweer aan het wegtrekken?
Jbl 1501e externe filter

Graag jullie advies, tips and tricks, opbouwende kritiek, ....

Greets :D
en nu al bedankt voor je inbreng en je advies.
Gino_Kortrijk
Newbie

Aquarium type: Juwel Rio 180 100x40x50 +/- 160liter

Re: Gino_Kortrijk, RIO 180 (graag advies en opmerkingen)

Berichtdoor pol_de_gezzzmol » vr jan 01, 2016 10:41 pm

Welkom en veel succes met de nieuwe hobby.
Kwa planten ben ik niet echt een kenner, dus dat zal ik over laten voor de andere forum leden. Het enige wat ik je zou advieseren, is wat makkelijke snelgroeiers toe te voegen.

Je visbestand zou ik wel wat aan veranderen.
Ottociclinus 2st , beter iets grotere groep, zijn namelijk groepsvisjes.
Kuhli's 3st, zelfde verhaal.
siamese algeneters 4st, worden redelijk druk en had je in combinatie met de oto's beter achterwege gelaten.
Corydora Albino 3st, groepsvisje, beter grotere school van min 8stuks. Maar combineren met kuhli's is niet echt ideaal, beter kiezen ofwel cory ofwel kuhli.
kardinaalkes 2st , beter grotere school.
1 kogelvisje (biocellatus), geen persoonlijke ervaring mee, maar zoals de meeste kogelvissen is dit een brakwatervis. Als ik ze google lees ik al snel dit; Actieve vinnenbijter, die actief jaagt. Agressiever naarmate ouder. Beter eerst opzoekwerk doen voor je visjes koopt.
1 pleco of ancistrus (geen idee) Pleco wordt 30+cm ancistrus +15. Probeer anders een wat foto's te maken, dan zien de kenners hier al snel welke het is.

Je hebt redelijk veel algenetende vissen in het aquarium, kan een eigen voorkeur zijn, maar besef dat ze voedselconcurenten zijn. In een vers opgestart aquarium is ook nog niet zoveel alg te vinden. Dus zeker voldoende bijvoederen met algentabletten.

Raar dat de waterwaardes zoveel verschillen met andere tests. Zeker dat je de tests goed hebt uitgevoerd ?
pol_de_gezzzmol
Hardened

Aquarium type: Kweker, van vanalles. Te veel aqua om op te sommen

Berichtdoor sponsbob » za jan 02, 2016 6:12 pm

Hallo Gino,
Van waar ben je juist in kortrijk,
Heb jaren al een aquarium en ben ook van kortrijk!!(heule)
Bij vragen en problemen mag je me altijd mailen
Mvg Chris
sponsbob
Newbie

Aquarium type: juwel rio 240

Berichtdoor koentheys » za sep 10, 2016 7:08 pm

Hallo ik ben van Wevelgem , een 10 tal jr ervaring en ben nog maar pas gestart met Co2
koentheys
Newbie

Aquarium type: 120liter

Keer terug naar Foto album