Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Nieuw malawi aquarium

Hier kan je foto's of filmpjes plaatsen van je eigen aquarium of van foto's die je op het internet terugvindt.
Forumregels
Voor het plaatsen van foto's !!! Zet de link van je foto tussen de "Rimg" knop !!!!
Dan wordt je foto automatisch verkleind op het forum .
Bookmark and Share

Nieuw malawi aquarium

Berichtdoor MRZmalawi » do jul 16, 2015 5:52 pm

Hallo allemaal

Hier enkele foto's van mijn nieuw Malawi aquarium.
De bak is niet nieuw, stond al enkele jaren leeg. Nu ingericht als Malawi aquarium.
Moeten nog wat vissen bij, en ook wat stenen en zeker nog een javavaren.

Opmerkingen/suggesties welkom... :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Malawi aquarium 200x45x50cm.
Huidig visbestand: 1 koppel Labidochromis Caeruleus - 1 koppel Melanochromis Auratus - 1 koppel Melanochromis Johannii - 1 koppel Sciaenochromis Fryeri Gold - 1 trio Aulonocara Coral Red.
En er moeten er nog wat bij...
MRZmalawi
Newbie

Aquarium type: Malawi

Re: Nieuw malawi aquarium

Berichtdoor frank » do jul 16, 2015 6:59 pm

Mooie maat van aqua maar vindt de 3 verschillende steensoorten totaal niet passen voor een Malawi aqua.
Ook te weinig verstop plaatsen/holen voor de malawi's
Zou eerder naar breuksteen overstappen vind dat de stenen die er nu in liggen te veel fake lijken allez mijn gedacht hé

Zolang dat jij het maar goed vindt jij moet er alle dagen opkijken hé :wink:
Grts Frank
frank
Hardened

Aquarium type: Niks

Berichtdoor Ralf » do jul 16, 2015 8:11 pm

Ziet er netjes uit.
Ralf
Newbie

Aquarium type: 150x50x60 cm

Berichtdoor MRZmalawi » do jul 16, 2015 8:25 pm

frank schreef:Mooie maat van aqua maar vindt de 3 verschillende steensoorten totaal niet passen voor een Malawi aqua.
Ook te weinig verstop plaatsen/holen voor de malawi's
Zou eerder naar breuksteen overstappen vind dat de stenen die er nu in liggen te veel fake lijken allez mijn gedacht hé

Zolang dat jij het maar goed vindt jij moet er alle dagen opkijken hé :wink:

Ja zo zie je maar dat ieder zijn smaak heeft. Ik vind de breukstenen net kasseien die je in de oude straten van het dorp vindt...
En zoals ik al zei moeten er nog stenen bij maar die komen pas als de rest van de vissen er bij komen. Kwestie van "nieuw territorium" te creëren dan.
Huidig visbestand: 1 koppel Labidochromis Caeruleus - 1 koppel Melanochromis Auratus - 1 koppel Melanochromis Johannii - 1 koppel Sciaenochromis Fryeri Gold - 1 trio Aulonocara Coral Red.
MRZmalawi
Newbie

Berichtdoor frank » do jul 16, 2015 9:22 pm

MRZmalawi schreef: Ik vind de breukstenen net kasseien die je in de oude straten van het dorp vindt...

Toch rare kasseien bij jullie :mrgreen:
Dit zou je moeten kunnen realiseren voor een Malawi biotoop met die gatensteen gaat dat niet lukken :idea:
Afbeelding

Steek je licht hier eens op.
http://www.malawifreaks.nl/index.php
Grts Frank
frank
Hardened

Berichtdoor MRZmalawi » vr jul 17, 2015 12:53 am

Bedoel je met niet lukken de verstopplaatsen?
Als er meer in komen zou ik niet weten waarom niet.
Heb al veel voorbeelden gezien met die breukstenen en dat is echt mijn ding niet. Uiteraard kwestie van smaak maar bij mij komt het over als een hoopje "bouwafval".

Er komt nog 1 keer een groepje vissen bij en tegelijkertijd dan ook nog een deel stenen, minstens de helft van wat er nu in zit.
MRZmalawi
Newbie

Berichtdoor Matt1118 » zo jul 19, 2015 10:29 am

Ik vind de maanstenen ook niet echt geschikt voor malawi.
Maar zolang er geen scherpe randen aan zitten kan het wel.

De hoeveelheid is ook veel te weinig, wat er in ligt nog eens extra zal geen overbodige luxe zijn.
In een 150x60x60 bak had ik zo'n 120kg aan stenen en ik wou er minimum nog eens de helft bij.

Greetz
Matt1118
Moderator

Aquarium type: 80x45x45 scape

Berichtdoor Jb Malawi » zo jul 19, 2015 10:45 am

Ik heb je al ergens anders geschreven dat deze stenen niet deugen, de vissen kunnen zich niet verstoppen. Wat wel nodig is om conflicten te vermijden. Mij intereseert het niet wat jij wel of niet mooi vindt, het gaat om de vissen. Een ander voorbeeld, ik zie niet graag planten in mijn bak. Maar ik ga ook geen vissen kopen die tussen de planten leven. Ofwel pas jij je stenen aan of anders raad ik je aan om een ander biotoop te kiezen. Dat niet iedereen de zelfde smaak heeft kan heel goed zijn maar de vissen gaan wel voor op je persoonlijke smaak.

JbMalawi
Jb Malawi
Regular

Aquarium type: Malawi 1.5m

Berichtdoor Matt1118 » zo jul 19, 2015 11:01 am

Jb Malawi schreef:Ik heb je al ergens anders geschreven dat deze stenen niet deugen, de vissen kunnen zich niet verstoppen. Wat wel nodig is om conflicten te vermijden. Mij intereseert het niet wat jij wel of niet mooi vindt, het gaat om de vissen. Een ander voorbeeld, ik zie niet graag planten in mijn bak. Maar ik ga ook geen vissen kopen die tussen de planten leven. Ofwel pas jij je stenen aan of anders raad ik je aan om een ander biotoop te kiezen. Dat niet iedereen de zelfde smaak heeft kan heel goed zijn maar de vissen gaan wel voor op je persoonlijke smaak.

JbMalawi

+1
Matt1118
Moderator

Berichtdoor frank » zo jul 19, 2015 5:14 pm

Matt1118 schreef:
Jb Malawi schreef:Ik heb je al ergens anders geschreven dat deze stenen niet deugen, de vissen kunnen zich niet verstoppen. Wat wel nodig is om conflicten te vermijden. Mij intereseert het niet wat jij wel of niet mooi vindt, het gaat om de vissen. Een ander voorbeeld, ik zie niet graag planten in mijn bak. Maar ik ga ook geen vissen kopen die tussen de planten leven. Ofwel pas jij je stenen aan of anders raad ik je aan om een ander biotoop te kiezen. Dat niet iedereen de zelfde smaak heeft kan heel goed zijn maar de vissen gaan wel voor op je persoonlijke smaak.

JbMalawi

+1

+2
Grts Frank
frank
Hardened

Berichtdoor MRZmalawi » zo jul 19, 2015 7:44 pm

Er zijn geen scherpe randen aan deze stenen. En bovendien zijn het helemaal geen maanstenen maar imitatiestenen waar binnenin allemaal holen en tunnels zitten. Deze "fake" stenen worden speciaal gemaakt cichliden.
Waarschijnlijk zullen jullie nu al wel 17 argumenten klaar hebben om me duidelijk te maken dat dit dan niet "natuurlijk" is. Maar weet wel dat géén enkel aquarium natuurlijk is...

Ik ben dan ook klaar met jullie "hulp"... Alsook jullie antwoorden over mijn nitriet/nitraat vraag in het onderdeel "opstart van het aquarium". Er wordt enkel gezegd dat het niet kan wat ik vertel dat er nog steeds geen nitriet/nitraat is maar voor de rest komt er ook geen deftige reactie of hulp.

Aan de moderators of beheerders: Gelieve mijn profiel te verwijderen want met dit gedoe hier kan ik niks...
MRZmalawi
Newbie

Berichtdoor Matt1118 » zo jul 19, 2015 9:55 pm

Inderdaad, geen enkel aquarium is natuurlijk.
Aan ons de taak om er voor te zorgen dat onze vissen zich dus goed voelen en zich zo natuurlijk mogelijk kunnen gedragen...

Ik was nog héél voorzicht met mijn antwoord.
zolang er geen scherpe randen aan zitten kan het wel

Ik heb ook nog een leven en kan ook niet elk topic lezen dat hier geschreven wordt. Om dan direct af te geven op alle leden vind ik beneden alle peil.
Ga eens luisteren bij malawi freaks, als zij je niet kunnen helpen kan niemand het...
Je profiel kan niet gewist worden.

Greetz
Matt1118
Moderator

Berichtdoor Jb Malawi » ma jul 20, 2015 11:45 am

Deze "fake" stenen worden speciaal gemaakt cichliden.

Waar heb je dit gelezen?

Jb Malawi
Jb Malawi
Regular

Berichtdoor frank » ma jul 20, 2015 2:30 pm

Matt1118 schreef:Om dan direct af te geven op alle leden vind ik beneden alle peil.
Ga eens luisteren bij malawi freaks, als zij je niet kunnen helpen kan niemand het...
Greetz

Dan zal hij wel ondervinden dat ze hier nog braaf zijn :mrgreen:
Grts Frank
frank
Hardened

Berichtdoor Jb Malawi » ma jul 20, 2015 6:33 pm

Op marktplaats heb ik deze gevonden.

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-toebehoren/vissen-aquaria-en-toebehoren/m948958015-mooie-gatensteen-van-kunstof.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Mooie gatensteen van kunstof .Maten staan in de foto's. Een mooie steen waar de vissen graag doorheen zwemmen of zich verstoppen .zie ook m'n andere advertenties

Malawi's kunnen zich hier niet in verstoppen! je blijft ze langs alle kanten zien. voor heel kleine visjes zou je het nog kunnen gebruiken maar niet voor de soorten die jij hebt zwemmen!

Als de vissen zich niet kunnen verstoppen voor andere ga je steeds stress krijgen bij de opgejaagde

Jb Malawi
Jb Malawi
Regular

Berichtdoor Matt1118 » ma jul 20, 2015 7:17 pm

frank schreef:
Matt1118 schreef:Om dan direct af te geven op alle leden vind ik beneden alle peil.
Greetz

Dan zal hij wel ondervinden dat ze hier nog braaf zijn :mrgreen:

:lol:
Als ze een mening hebben, tot daar aan toe. Maar als er goede raad wordt gegeven en ze komen af van verwijder mijn account maar... Dan is het al snel hopeloos.
Hopelijk gaat hij raad vragen bij hen, misschien beseft hij dan hoe het beter kan.

Greetz
Matt1118
Moderator

Keer terug naar Foto album