Inloggen/Registreren

Zoeken Help

steve zijn 250l

Hier kan je foto's of filmpjes plaatsen van je eigen aquarium of van foto's die je op het internet terugvindt.
Forumregels
Voor het plaatsen van foto's !!! Zet de link van je foto tussen de "Rimg" knop !!!!
Dan wordt je foto automatisch verkleind op het forum .
Bookmark and Share

steve zijn 250l

Berichtdoor steve123 » di maart 17, 2015 5:13 pm

ben ik weer van weg geweest :-)
door veel tijd door te brengen in t ziekenhuis geen tijd meer gehad om nog te reageren of te bekijken, aquarium heb ik ook alleen maar de basis verzorging kunnen geven, dat heb ik van vorige week aan de lijve kunnen ondervinden dat dit niet voldoende was. wou natuurlijk mijn bak ook niet leeg maken om binnen een paar maanden wanneer de tijd er wel is in een keer terug van 0 te beginnen....
dus even een update van een paar maandjes :-) doe t even hier omdat de blog een beetje verleden tijd is :-)
bak heeft het heel goed gedaan mooie planten gezonde vissen en prima waterwaardes, na verloop van tijd altijd wekelijks 15 tot 20% blijven verversen, plantenvoeding wekelijks toe gevoegd, dagelijks vloeibare co2, lichturen tussen de 10 a 12 uur. sinds 2 weken geleden wat vuil op de planten beginnen krijgen maar door tijdsgebrek niet goed kunnen opzoeken wat t was of de oorzaak was, keertje 40% waterwissel gedaan en gedacht dat t wel zou beteren, niet dus! :-) vorige week zaterdag dan toch maar ens bij een winkel binnen gesprongen en foto's laten zien van men probleem. die vertelde mij dat het een vrij hardnekkige alg was, alle alg handmatig verwijderen en alg control toevoegen... thuis gekomen alle planten met alg uit de bak gedaan snelgroeiers toe gevoegd omdat deze ook t ''voedsel'' van de algen uit t water pakken, heb belgisch groen en sterrekruid toegevoegd. nu na 3 dagen nog geen een algje te zien hopen dat dit zo blijft :-) maar foto's zeggen altijd meer dan woorden toch? :-)
de bak hoe deze er momenteel bij staat, alles nog voorlopig en erg groen tot ik zeker weet dat de alg weg is
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

nog een paar foto's van men vissen :-) en zoals je ziet maken verschillende dwrgcichlide geen ruzie :-)
Verkleinde Afbeelding

Verkleinde Afbeelding

visbestand is dus:
koppeltje antennebaarsjes
koppeltje agazzi's
12 neon's
12 chinese danio's
10 corry's
en een harem chocolade gourami's waar ik spijtig genoeg nog geen foto van heb want die zijn echt wel mooi :-)

zo dit was t even voor nu en hoop dat ik de volgende keren wat meer tijd heb :-)
groetjes steve
steve123
Regular

Aquarium type: 250 liter groot merk onbekend

Keer terug naar Foto album