Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Mijn aqaurium

Hier kan je foto's of filmpjes plaatsen van je eigen aquarium of van foto's die je op het internet terugvindt.
Forumregels
Voor het plaatsen van foto's !!! Zet de link van je foto tussen de "Rimg" knop !!!!
Dan wordt je foto automatisch verkleind op het forum .
Bookmark and Share

Mijn aqaurium

Berichtdoor nancymon » zo feb 22, 2015 10:33 pm

Hallo,

Bij deze wou ik ook eens een foto van mijn aquarium posten, is nog maar van vrijdag terug in "orde" gezet, heb wegens werken in huis ff moeten kleiner bakje moeten gebruiken. De planten zijn nog niet echt wat het moet zijn, heb nu vandaag Sera Florena ingedaan. Overal lees ik over CO2 toevoeging (maar snap er niet veel van :o ), is dit echt nodig of zou ik mijn planten zo ook kunnen op orde krijgen?
Afbeelding
nancymon
Newbie

Aquarium type: Warmwater, dwergchicliden

Re: Mijn aqaurium

Berichtdoor MichielCas » zo feb 22, 2015 11:18 pm

Er zijn aquaria die het prima doen zonder CO2. Bio CO2 is een goedkoop alternatief voor CO2, dit kan je dan bv toedienen door een omgekeerd bakje in je aquarium te hangen (afhankelijk van het oppervlak heb je het juiste CO2 gehalte), het oppervlak van het bakje wordt meestal op 1% van het aquariumoppervlak genomen.
Voor een meer volledige uitleg hoe het praktisch moet: http://www.hobbykwekers.nl/artikelen/it ... zelf-maken ;)
MichielCas
Newbie

Aquarium type: 60-30-35 gezelschapsaquarium 150-60-60 Malawi

Re: Mijn aqaurium

Berichtdoor nancymon » ma feb 23, 2015 11:21 am

Bedankt voor de info :)
nancymon
Newbie

Aquarium type: Warmwater, dwergchicliden

Keer terug naar Foto album