Inloggen/Registreren

Zoeken Help

mijn eerste aquarium

Hier kan je foto's of filmpjes plaatsen van je eigen aquarium of van foto's die je op het internet terugvindt.
Forumregels
Voor het plaatsen van foto's !!! Zet de link van je foto tussen de "Rimg" knop !!!!
Dan wordt je foto automatisch verkleind op het forum .
Bookmark and Share

Re: mijn eerste aquarium

Berichtdoor coureurke06 » di jan 21, 2014 8:47 pm

thx zal deze week nog eens wat fotos van de bewoners nemen
coureurke06
Newbie

Aquarium type: tropisch 95liter

Berichtdoor coureurke06 » di jan 21, 2014 10:44 pm

mijn vissenbestand is:
-13 neontetra's
-2 gourami's (marmer en goud-
-8 guppy's(3m en 5v) en ondertussen al 5 kleintjes gevonden
-1 afrikaanse vlindervis
-5 bijlzalmpjes
-1 garnaal
-1 albino ruitenkuiser
-2 otto's
-3 slakken
- 2dwergklauwkikkers(1normale en 1 albino)
-2 bodemkuisers
-3 sumatraan

mss beetje veel?
coureurke06
Newbie

Berichtdoor Valentijn_vvr » di jan 21, 2014 11:45 pm

mooi, wel wat rare combo's, die sumatraan durven normaal lelijk naar guppen bijten.
Valentijn_vvr
Hardened

Aquarium type: , 160L, 240L

Berichtdoor coureurke06 » di jan 21, 2014 11:50 pm

Valentijn_vvr schreef:mooi, wel wat rare combo's, die sumatraan durven normaal lelijk naar guppen bijten.

ahn dat wist ik niet , heb wel net een dodo gourami, staart afgebeten :/ zou dit ook door hun komen of eerder door die vlindervis? lijkt mij ook een vrij agressieve vis
coureurke06
Newbie

Berichtdoor Valentijn_vvr » di jan 21, 2014 11:55 pm

tja ik heb over vlindervissen niet veel verstand, zou kunnen. Sumatranen zijn volgens mij enkel vinnen bijters/staartenbijters. Maar 'n staart zie ik ze niet doen .
Valentijn_vvr
Hardened

Berichtdoor coureurke06 » wo jan 22, 2014 12:00 am

Valentijn_vvr schreef:tja ik heb over vlindervissen niet veel verstand, zou kunnen. Sumatranen zijn volgens mij enkel vinnen bijters/staartenbijters. Maar 'n staart zie ik ze niet doen .

ga hiermee zeker rekeninghouden dan bij aankoop van andere vissen later. alvast bedankt.
coureurke06
Newbie

Berichtdoor coureurke06 » vr jan 31, 2014 2:04 pm

Iets later dan gezegd maar hier zijn dan de foto's van de update, visbestand is wat aangepast, ligt een voedingsbodem in en de grind is ook veranderd, heb ook een degelijke interne filter gestoken.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

weet niet goed welke soort dit is , heb er hier 5van.
Verkleinde Afbeelding

een van de 3 corry's heb er 2 albino's en 1gevlekte
Verkleinde Afbeelding

een van mijn 3 gourami's dit is het mannetje wel niet echt goed te zien gsm kwaliteit :/
Verkleinde Afbeelding

de 2 sumatraantjes
Verkleinde Afbeelding

de neon en kardinaaltjes verstoppen zich :D
Verkleinde Afbeelding

een van mn 2 otto's
Verkleinde Afbeelding

1 van de 2 dwergklauwkikkers
Verkleinde Afbeelding

sorry voor de slechte kwaliteit maar zijn getrokken met de gsm
coureurke06
Newbie

Berichtdoor Wikkes » vr jan 31, 2014 4:43 pm

De cory's hou je beter op zand ipv grind ivm de beschadeging van de baardharen, ik vind het wel een knappe inrichting, maar he vissenkeuze vind ik nogal chaotisch.

Veel beter is 1oppervlakte soort, 1soort schoolvis middenlaag, groepje op de bodem.
Eventueel een hoofdvis(zoals je gourami) en dan nog de L-nummer die je hebt.
Slakjes kan geen kwaad, maar dan gaat je aqua veel rustiger ogen, en voelen de vissen hun beter, en tonen ze veel beter natuurlijk gedrag ipv vanalle soorten door elkaar.

Als ik van u was:
8 bijlzalmen
15-20 tetra's
6-8 corydoras (op zand of afgerond grind)
Eventueel een harem gourami's
En je "algeneter"

jouw bestand is:

mijn vissenbestand is:
-13 neontetra's (minstens 15-20)
-2 gourami's (marmer en goud) (beste 1 soort en 1M 2V, want de ma,nkan 1 vrouw teveel opjagen)
-8 guppy's(3m en 5v) en ondertussen al 5 kleintjes gevonden (oppassen voor een echte babyboom)
-1 afrikaanse vlindervis (word te groot voor je bak en gaat niet met bijlzalmen (zelfde waterlaag)
-5 bijlzalmpjes is een scholenvis, dus 5 is te weinig)
-1 garnaal Garnalen zijn groepsdiertjes,liefst per 10
-1 albino ruitenkuiser Deze wordt ook te groot eigenlijk +-15cm)
-2 otto's (is een groepsdier, dus minstens 6 exemplaren)
-3 slakken
- 2dwergklauwkikkers(1normale en 1 albino)
-2 bodemkuisers (ik vermoed de corydorassen, dienen minstens per 6 gehouden te worden)
-3 sumatraan ( deze kunnen aan de vinnen van je gourami's en vlindervissen bijten, dienen ook in schoolverband gehouden te worden)

Als je gourami's wilt houden heb je drijfplanten nodig, dit is essentieel voor deze dieren.

Ook zie ik op de foto een maanvis, ik hoop dat je daar een andere thuis voor zoekt, die hebben MINSTENS 120cm aquarium nodig met een waterhoogte van 50cm, 2-3 waterwissels per week van +-30% en je moet ze 5keer per dag voeren, ze worden 25cm groot en 15cm lang, dus echt geen vissen voor een 80cm aquarium.
Ze zullen gewoon vergroeien, lelijke vissen zijn, die problemen hebben om te leven.
Wikkes
Hardened

Aquarium type: 600L + garnalenstelling + 140L

Berichtdoor Wikkes » vr jan 31, 2014 4:45 pm

De onbekende soort lijkt me nannostomus beckfordi, potloodvis te zijn. een vrouwtje. is eveneens een groepsvis
Wikkes
Hardened

Aquarium type: 600L + garnalenstelling + 140L

Berichtdoor Stekke » vr jan 31, 2014 4:49 pm

afrikaanse vlindervis gaat als die iets groter is je guppen aanvallen volgens mij, en de bijlzalmen zou ik er ook niet mee combineren, heeft zoals je veel kans al wel gemerkt hebt een grote bak (een mot gaat bv in 1 hap naar binnen), dus niet met vissen samen zetten die in de bovenlaag zwemmen en kleiner zijn dan 5 cm (dat zijn hapjes).
Ik heb zelf een koppeltje vlindervissen zitten en ze hebben het hele wateroppervlak voor zicht behalve tijdens het voederen :D

voor de rest denk ik wel dat wikkes ongeveer gelijk heeft :)
Stekke
Moderator

Aquarium type: Rio400 (west afrikaanse biotoop)

Berichtdoor coureurke06 » vr jan 31, 2014 4:53 pm

Wikkes schreef:De onbekende soort lijkt me nannostomus beckfordi, potloodvis te zijn. een vrouwtje. is eveneens een groepsvis

hiervan heb ik er 5 gekocht verkoper zij dat dit genoeg was??

voor de maanvis ben ik idd opzoek naar iemand om deze overtenemen heb dit beestje voorlopige opvang gegeven kwam uit een 40 cm bak van iemand dacht dat die dus voorlopig beter in deze al iets grotere bak zou kunnen,

de guppy's zijn ook al weg,

huidige bestand is

- 3 corry's
-3 neons en 5 kardinaal
-1 garnaal-2dwergklauwkikkers
-3 gourami's
- maanvis (voorlopig)
- 2sumatraantjes ( deze gaan ook weg)
- 5 potloodvisjes
-2otto's
-2slakjes
-3bijlzalmpjes

voorlopig koop ik niet meer bij tot er orde in de aqua is en dan ga ik mij eerder richten op vissen uit een bepaalde regio want het in idd wat chaos ben nog niet lang bezig met aqua en daar maken de verkopers blijkbaar handig gebruik voor om te verkopen,,

ik zou willen gaan nadien voor 5 -6 dwergklauwkikkers, schooltje blauwoogjes of andere Afrikaanse scholen vis , als hoofdvis een koppel killi's en dan mss nog een L nr bij uit deze regio maar weet niet goed welke te nemen ?
coureurke06
Newbie

Berichtdoor Stekke » vr jan 31, 2014 5:08 pm

afrika heeft weinig tot geen L-nr's
Stekke
Moderator

Berichtdoor joanna » vr jan 31, 2014 6:22 pm

Een dwergklauwkikker komt niet voor als albino, dan is het zeker een gewone klauwkikker. Je foto van 1 van de kikkers is niet zeer duidelijk, maar het doet me inderdaad meer aan een gewone klauwkikker denken qua lichaamsbouw.
joanna
Hardened

Aquarium type: zoetwater, vnl Azië

Berichtdoor Valentijn_vvr » vr jan 31, 2014 6:34 pm

Ooh wat voor maanvis is het? :D
Valentijn_vvr
Hardened

Berichtdoor coureurke06 » vr jan 31, 2014 6:47 pm

Valentijn_vvr schreef:Ooh wat voor maanvis is het? :D

goh goeie vraag heb die gewoon overgenomen heel veel weet ik hierover niet , enkel dat hij er maar voorlopig kan blijven want de bak gaat hem te klein worden.
coureurke06
Newbie

Berichtdoor coureurke06 » vr jan 31, 2014 6:48 pm

joanna schreef:Een dwergklauwkikker komt niet voor als albino, dan is het zeker een gewone klauwkikker. Je foto van 1 van de kikkers is niet zeer duidelijk, maar het doet me inderdaad meer aan een gewone klauwkikker denken qua lichaamsbouw.

hmm kan dit kwaad? worden deze veel groter dan ze nu momenteel zijn of valt dit nog mee?
coureurke06
Newbie

Berichtdoor coureurke06 » vr jan 31, 2014 6:49 pm

Stekke schreef:afrika heeft weinig tot geen L-nr's

is er dan een alternatief hiervoor en voor de corry's?
coureurke06
Newbie

Berichtdoor Stekke » vr jan 31, 2014 6:52 pm

mss de synodontis soort
Stekke
Moderator

Berichtdoor joanna » vr jan 31, 2014 8:02 pm

Klauwkikkers worden behoorlijk groot en eten alles wat in hun mond past: http://www.thatpetplace.com/Xenopus-laevis-female.jpg
joanna
Hardened

Aquarium type: zoetwater, vnl Azië

Berichtdoor coureurke06 » vr jan 31, 2014 8:13 pm

joanna schreef:Klauwkikkers worden behoorlijk groot en eten alles wat in hun mond past: http://www.thatpetplace.com/Xenopus-laevis-female.jpg

dat is idd groot :/ zal mn visbestand dringend eens moeten aanpassen .
coureurke06
Newbie

Berichtdoor pol_de_gezzzmol » vr jan 31, 2014 8:54 pm

Oeieoei, hier klopt inderdaad het een en het ander niet aan je visbestand.

De kikker op de foto is zeker een gewone klauwkikekr, dwergjes hebben vinnen op de voorpoten. Albino dwergklauwkikkers komen wel voor, maar zijn zeer zeldzaam.
Hoe groot was je bak nu ook alweer +- 100l, je hebt hier vis inzitten die zelfs teveel is voor 200l
En met die veranderingen, wat is je huidige bestand dan ?

Even wat opmerkingen die je mss kunnen helpen, neem dit niet negatief op, ik wil alleen maar helpen.
-13 neontetra's, zal je inderdaad niet veel zien, met een overvolle bak zullen ze veels te schuw worden. Hebben ook liever wat meer planten.
-2 gourami's (marmer en goud) voor welke bakmaat ? Volgens die ene foto die ik zag van een goerami is dat wel een dwerggoerami. Maar zoals al eerder aangehaald, niet combineren met andere oppervlaktevisjes. En goerami's hebben drijfplanten nodig.
-8 guppy's(3m en 5v) en ondertussen al 5 kleintjes gevonden, zullen er snel heel veel meer worden.
-1 afrikaanse vlindervis, doet het beter in een groepje, maar zijn echte jagers, als hij nog een beetje groeit eet hij alles in je bak op. Past eigenlijk totaal niet in je bestand, als je ze wil houden, richt dan een bak in met enkel jagers-vissen, die zich kunnen verweren tegen deze.
-5 bijlzalmpjes, beter een grotere groep.
-1 garnaal, japonica ? Elke garnaal moet in een groep worde gehouden.
-1 albino ruitenkuiser, ofwel ancistrus, ofwel siamees. Kunnen beiden wel, maar beter is ook een koppel of trio.
-2 otto's, groepje moet groter, en beter niet combineren met ancistrus of andere algeneters
-3 slakken kan wel, goed dat je hier aan gedacht, maar hoop dat het geen appelslakken wijn.
- 2dwergklauwkikkers(1normale en 1 albino), je hebt de gewone klauwkikker, die hou je ook beter enkel met grotere vis en in een grotere groep
-2 bodemkuisers, corydoras palateus en albino vorm, terug dit zijn groepsvisjes, dus de groep moet groter.
-3 sumatraan, afhankelijk welke soort idd befaamde vinnenbijters, en schoolvis, moet in een grotere soort.

Bij dit bestand moet je zeker niks bijdoen, een killi zal hier niet lang overleven. Toch even goed nadenken over alles, je hebt veel groepsvissen die niet in een groep zitten, waardoor je er weinig aan hebt, je ziet het natuurlijk gedrag niet.
Reken als beginner dat 1cm vis 1l water nodig heeft. Reken met de grootte van een volwassen exemplaar. Dit is geen regel, maar eerder een soort van richtlijn. Zoek eerst info op over vissen voor je ze koopt. Veel handelaars willen enkel verkopen en het advies dat ze geven klopt niet altijd.
pol_de_gezzzmol
Hardened

Aquarium type: Kweker, van vanalles. Te veel aqua om op te sommen

Berichtdoor Stekke » vr jan 31, 2014 9:17 pm

pol, die lijst is al achterhaald he

dit was de huidige :
- 3 corry's
-3 neons en 5 kardinaal
-1 garnaal-2dwergklauwkikkers
-3 gourami's
- maanvis (voorlopig)
- 2sumatraantjes ( deze gaan ook weg)
- 5 potloodvisjes
-2otto's
-2slakjes
-3bijlzalmpjes
Stekke
Moderator

Berichtdoor Valentijn_vvr » vr jan 31, 2014 9:33 pm

Oh allesinds 'n mooi exemplaar hoop dat ie rap 'n andere thuis vind!
Valentijn_vvr
Hardened

Berichtdoor coureurke06 » vr jan 31, 2014 9:36 pm

pol_de_gezzzmol schreef:Oeieoei, hier klopt inderdaad het een en het ander niet aan je visbestand.

De kikker op de foto is zeker een gewone klauwkikekr, dwergjes hebben vinnen op de voorpoten. Albino dwergklauwkikkers komen wel voor, maar zijn zeer zeldzaam.
Hoe groot was je bak nu ook alweer +- 100l, je hebt hier vis inzitten die zelfs teveel is voor 200l
En met die veranderingen, wat is je huidige bestand dan ?

Even wat opmerkingen die je mss kunnen helpen, neem dit niet negatief op, ik wil alleen maar helpen.
-13 neontetra's, zal je inderdaad niet veel zien, met een overvolle bak zullen ze veels te schuw worden. Hebben ook liever wat meer planten.
-2 gourami's (marmer en goud) voor welke bakmaat ? Volgens die ene foto die ik zag van een goerami is dat wel een dwerggoerami. Maar zoals al eerder aangehaald, niet combineren met andere oppervlaktevisjes. En goerami's hebben drijfplanten nodig.
-8 guppy's(3m en 5v) en ondertussen al 5 kleintjes gevonden, zullen er snel heel veel meer worden.
-1 afrikaanse vlindervis, doet het beter in een groepje, maar zijn echte jagers, als hij nog een beetje groeit eet hij alles in je bak op. Past eigenlijk totaal niet in je bestand, als je ze wil houden, richt dan een bak in met enkel jagers-vissen, die zich kunnen verweren tegen deze.
-5 bijlzalmpjes, beter een grotere groep.
-1 garnaal, japonica ? Elke garnaal moet in een groep worde gehouden.
-1 albino ruitenkuiser, ofwel ancistrus, ofwel siamees. Kunnen beiden wel, maar beter is ook een koppel of trio.
-2 otto's, groepje moet groter, en beter niet combineren met ancistrus of andere algeneters
-3 slakken kan wel, goed dat je hier aan gedacht, maar hoop dat het geen appelslakken wijn.
- 2dwergklauwkikkers(1normale en 1 albino), je hebt de gewone klauwkikker, die hou je ook beter enkel met grotere vis en in een grotere groep
-2 bodemkuisers, corydoras palateus en albino vorm, terug dit zijn groepsvisjes, dus de groep moet groter.
-3 sumatraan, afhankelijk welke soort idd befaamde vinnenbijters, en schoolvis, moet in een grotere soort.

Bij dit bestand moet je zeker niks bijdoen, een killi zal hier niet lang overleven. Toch even goed nadenken over alles, je hebt veel groepsvissen die niet in een groep zitten, waardoor je er weinig aan hebt, je ziet het natuurlijk gedrag niet.
Reken als beginner dat 1cm vis 1l water nodig heeft. Reken met de grootte van een volwassen exemplaar. Dit is geen regel, maar eerder een soort van richtlijn. Zoek eerst info op over vissen voor je ze koopt. Veel handelaars willen enkel verkopen en het advies dat ze geven klopt niet altijd.

heej ,

bedankt voor al deze info , kan altijd helpen heb wat opzoek werk gedaan voor afrikaanse vissen met in het achterhoofd slechts 1 soort vis per waterlaag nu heb ik een lijstje waarin ik nog moet kiezen, ook voor de platen die ik nog nodig heb ga ik gaan kijken de vissen waaraan ik nu denk zijn

BODEM:
mochokiella paynei
synodontis eupterus
synodontis alberti

SCHOLENVIS
barbus jae
barbus barilioides
barboides gracilis
ladigesia roloffi
lepidarchus adonis

HOOFDVIS

killi's soort

enkel voor op het oppervlak heb ik nog niets gevonden.
de dwergklauwkikkers twijfel ik ook over dit gaat de bak mss terug te druk maken? aangezien ik al een soort bodemvis wil?

nu moet ik nog een cheken welke van deze vissen samen kunne qua waterwaarden maar als ik uit elke groep 1 soort kies denk ik dat mn aqua er al een pak beter zal bijstaan.
coureurke06
Newbie

Berichtdoor coureurke06 » vr jan 31, 2014 9:36 pm

Valentijn_vvr schreef:Oh allesinds 'n mooi exemplaar hoop dat ie rap 'n andere thuis vind!

interesse?
coureurke06
Newbie

VorigeVolgende

Keer terug naar Foto album