Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Mijn Juwel Rio 125 L bakje

Hier kan je foto's of filmpjes plaatsen van je eigen aquarium of van foto's die je op het internet terugvindt.
Forumregels
Voor het plaatsen van foto's !!! Zet de link van je foto tussen de "Rimg" knop !!!!
Dan wordt je foto automatisch verkleind op het forum .
Bookmark and Share

Mijn Juwel Rio 125 L bakje

Berichtdoor fred1964 » za sep 06, 2014 1:10 pm

hier is mijn kleine bakje , een Juwel Rio 125 .
geïnstalleerd op 23 augustus 2014 "na een zeer lange leegstand" maar toch al reeds op 5 september 2014 weer een klein stukje veranderd , planten verzet .
dus door deze verandering ga ik weer 1 of 2 weken wachten , voordat er uiteindelijk vissen in mogen logeren .
mijn planten zijn nu belangrijker , bloei , groei en vermeerder u , zei hij tot zijn plantjes :lol:

er zouden nog 2 rood kleurige planten bij moeten , want groen is maar groen :roll:

tevens staan er in dit kleine bakje veel te veel planten in , normaal zou dit bakje volgens sera rond de 58 plantjes mogen bevatten , de mijne telt er 122 , veel steeltjes .
wekelijks word het water getest .
welke planten voeding : op de bodem ligt 4.7kg sera floredepot , met daarop 20kg kiezelsteentjes en 2.50kg rivierzand , bijmesten word gedaan met sera florena , sera florenette A en met sera co2 - tabs plus , die via de sera co2 starter toegevoegd word .

wat het toekomstig vissen bestand betreft , denk ik aan de corydoras panda "7 st x 5 cm = 35 l" , 1 a 2 klein blijvende ancistrus - meerval "2 st x 14 cm max = 28 l" , enkele Xiphophorus maculatus - platy's"algen killers" 4 st x tot 6 cm = 24 l .

dan zit ik al aan 87 liter , de vraag is , kan er nu nog wat bij , moet die achterwand 2 cm dik en die stenen , kienhout , planten rekenen , dus hoeveel liter heb ik dan nog over , ni veel denk ik ???
iemand die dat voor mij effe wilt berekenen :wink:

had graag nog een klein schooltje Paracheirodon innesi - neontetras die zijn 4 a 5 cm en of een schooltje Thayeria boehlkei - Hockeystick , die worden 6 cm .

toen ik die bak in 2007 aankocht had ik er 10 Paracheirodon innesi neontetras ,
10 Thayeria boehlkei - Hockeystick , 7 corydoras panda en 2 ancistrus - meerval inzitten .
had toen maar enkele sterfgevallen , 3 Paracheirodon innesi - neontetras , 1 corydoras panda en 1 Thayeria boehlkei - Hockeystick in de eerste 4 weken , nadien geen sterfgevallen meer .

in 2009 was ik gestopt , vissen gratis weggegeven , bak opzij gezet , vond het te tijdrovend en was die slakken invasie grondig beu :twisted:
maar in augustus 2014 kreeg ik heimwee :wink:

Afbeelding

Afbeelding
eerst baske vullen en dan viskes vangen
fred1964
Newbie

Aquarium type: Juwel Rio 125 Gezelschapsaquarium

Re: Mijn Juwel Rio 125 L bakje

Berichtdoor Stekke » za sep 06, 2014 1:19 pm

denk dat een schooltje van 6-7 stk nog wel kan als je beetje let op je waterconditie
Stekke
Moderator

Aquarium type: Rio400 (west afrikaanse biotoop)

Berichtdoor fred1964 » za sep 06, 2014 2:04 pm

Stekke schreef:denk dat een schooltje van 6-7 stk nog wel kan als je beetje let op je waterconditie

schooltje Thayeria boehlkei - Hockeystick mmmm 7 st x 6 cm = 42 l + 87 l reeds geplande vis = al 129 liters dan zit ik er toch al dik over , mijn bak is maar 125 liter , maar je moet die achterwand van 2 cm dikte , stenen , bodem , kienhout en de planten er van aftrekken en dan kom je al zeker niet meer aan een bak van 125 liter ,dacht ik of zie ik het verkeerd .
ik wil het deze keer wel juist doen .
fred1964
Newbie

Berichtdoor Stekke » za sep 06, 2014 4:52 pm

hangt er vanaf hoe je die cory's beziet he, sommige rekenen deze niet mee door andere wel
Stekke
Moderator

Aquarium type: Rio400 (west afrikaanse biotoop)

Berichtdoor fred1964 » za sep 06, 2014 6:59 pm

Stekke schreef:hangt er vanaf hoe je die cory's beziet he, sommige rekenen deze niet mee door andere wel

waarom worden die bij sommige niet mee verrekend , daar wil ik wel iets meer over weten dan .
die hebben toch ook hun liters nodig , dus vind ik het uiteraard raar .
fred1964
Newbie

Berichtdoor fred1964 » do aug 03, 2017 10:52 am

Deze week wordt mijn bakje volledig geledigd en wordt deze weer eens vernieuwd. Toch maar een voedingsbodem gekocht, terwijl dit eigenlijk niet echt noodzakelijk is. Dus dit heb ik al reeds gekocht: nieuwe grind, voedingsbodem, nieuwe planten (ook enkele Cryptocoryne wendtii / groen besteld bij Aquarium-planten voor de eerste keer), nieuwe verwarming, nieuwe lampen en een groter stuk kienhout gekocht.
Deze zal voorzien worden van Java mos, allee een poging tot. Ach ergens op de forum staat een goede topic van hoe je het beste java mos kan aanbrengen, dus dat was een geweldige tip van de persoon in kwestie.
Mijn huidig visbestand, niet echt zoveel, want ik had in het afgelopen jaar enkele kleine sterfgevallen. Zo is eentje van mijn meervalletjes gestorven, snik, snik, nu heb ik er nog maar eentje van.
Voor de rest 15 kardinaal neos , 6 koperzalmen (wat zijn dat agressieve vissen) en heb ik nog 2 euh (moet ik eerst weer eens opzoeken).
Wel een voorlopig klein visbestand, tja this maar een bakje van 125 liter en daar blijft uiteraard geen 125 liter van over als je de deco en dergelijke meerekent, zoals de juwel rots achterwand, voedingsbodem, grind, stenen en kienhout en eventueel al je planten, dan zit je al snel onder de ca 100 a 90 liter als het niet meer is?!
Dan wordt je visbestand ook weer beperkter of je moet klein blijvende visjes nemen, maar dan zeker geen guppy's of platy's want die duwen het ene vrouwtje na het andere vol :P
Had daarom al mijn platy's weggedaan, had er eerst maar 5 en nadien een stuk of 35, zat er een echte dekhengst tussen pfffff. Dus was mijn visbestand reeds veel te groot voor dat kleine bakje.
Ik post er wel foto's van, wanneer ik uiteindelijk weer weet hoe ik hier foto's posten moet, zelfs dat ben ik weer vergeten :D
fred1964
Newbie

Keer terug naar Foto album