Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Waterpest bruin aan de onderkant

Planten die het slecht doen, of helemaal afsterven.
Bookmark and Share

Waterpest bruin aan de onderkant

Berichtdoor FabienneV » do feb 25, 2016 8:09 pm

Vorige week heb ik (voor de eerste keer in mijn leven) mijn aquarium opgestart. Nu valt me op dat de blaadjes aan de onderkant van mijn waterpest bruin zien, maar de plant zelf krijgt langs de bovenkant allemaal nieuwe scheutjes. Enig idee hoe het komt dat de onderste blaadjes bruin zien? Of hoe ik dit kan verhelpen? Tips zijn welkom. Bedankt.
FabienneV
Newbie

Aquarium type: SuperFish Aqua

Re: Waterpest bruin aan de onderkant

Berichtdoor FabienneV » do feb 25, 2016 8:25 pm

Ik heb trouwens ook gemerkt dat die scheutjes precies 1 lange wortel hebben. Wat is dan de methode? De scheuten verwijderen. Bruine waterpest uit het aquarium en de nieuwe scheuten planten?
FabienneV
Newbie

Aquarium type: SuperFish Aqua

Re: Waterpest bruin aan de onderkant

Berichtdoor CreaThor » do feb 25, 2016 11:30 pm

Als je plantjes tussendoor wortelen bij een vertakking, zoekt de plant een extra voeding naar de bodem. Deze scheutjes kan je onder de wortel afknippen en terug opnieuw 'stekken'.
Hoe snel groeit de plant. Als een plant snel de hoogte ingroeit zoekt ie het licht op. Misschien iets meer licht geven of lamp vervangen als de lampsterkte niet meer voldoet.
Uiteraard, als de plant snel groeit en de benodigdheden voor de fotosynthese zijn er, dan is het juist andersom als je wilt dat hij iets minder snel groeit is. Is het beste de lichtdensiteit beetje terug te schroeven.
Verkleuring van de plant duid soms op ondervoeding.
CreaThor
Regular

Aquarium type: Nano Qubie 40/ Aquascape maatwerk 160x60x60

Keer terug naar Problemen met planten