Inloggen/Registreren

Zoeken Help

planten verplaatsen

Planten die het slecht doen, of helemaal afsterven.
Bookmark and Share

planten verplaatsen

Berichtdoor Pretzel » do nov 03, 2016 6:20 pm

Zou ik mijn planten kunnen verplaatsen dit met het opnieuw inrichten van aquarium

alvast bedankt
PRETZEL
Pretzel
Newbie

Aquarium type: Juwel Rio 180

Re: planten verplaatsen

Berichtdoor WillemAQ » do nov 03, 2016 9:26 pm

Wel,

ben geen expert in aquariumplanten, maar het zou mij verbazen dat de kenners de moeite gaan doen om hier uitgebreid op in te gaan. Ik zou zeggen; je kan de planten altijd verplaatsen, en sommige zullen het goed doen en anderen niet afhankelijk van de soort en de (nieuwe? bodem, verlichting, plaats etc...) omstandigheden/inrichting. Meer moet je op zulke algmene vragen niet echt verwachten zou ik denken. Maar bon, misschien krijg je toch een nuttig antwoord. Ben benieuwd.
WillemAQ
Newbie

Aquarium type: 3 , nl. 60x30x30, 104x40x40, 150x50x50

Berichtdoor Junior » wo mei 10, 2017 9:24 pm

Pas alleen wel op met het evt, woelen in de bodem. Verstandig is om na het verplaatsen een vlinke water verveling te doen.

En denk er om dat ze weer tijd nodig hebben om aan toeslaan dus niet alles ik een keer verplaatsen.

Good luck
Junior
Newbie

Aquarium type: 300l aqua soil c02 installatie

Berichtdoor eltwee » za mei 13, 2017 12:36 pm

Planten moet je zelfs regelmatig verplanten, zo blijven ze mooi, vermeerderen ze en kunnen ze niet woekeren of een wortelgestel ontwikkelen die de volledige bodem van je bak beslaat. Bij het herplanten woel je in je bodem . Dit woelen in de bodem in nodig om hem in goede conditie te houden.
Een bodem die niet regel matig gewoeld wordt gaat stinken en geeft grote stofwolken van vuil. Wel opletten als je een voedingsbodem onder je toplaag hebt. Dan woel je de toplaag normaal en de onderlaag beluchtje met een vork zonder de toplaag open te breken. dit laatste is een elendige job, doe je het niet dan is de bodem na 2 jaar waardeloos en krijg het verhaal van een voedingsbodem is slecht.

L2
eltwee
Hardened

Aquarium type: ik hou niet van verplicht

Keer terug naar Problemen met planten