Inloggen/Registreren

Zoeken Help

luchtpompje ja of nee voor sluiers

Hier kan je alles kwijt wat je in de andere categorieën niet terugvindt.
Bookmark and Share

luchtpompje ja of nee voor sluiers

Berichtdoor rholeco@telenet.be » wo jun 14, 2017 7:16 pm

Iemand ervaring met een luchtpompje bij Oranda's? Op het internet staan veel tegenstrijdige verhalen, de ene zegt ja , de ander zeker nooit doen.
Ik heb een aquatlantis Fusion 150 waar ik een 4 max 5 oranda's in wil houden. Pomp is de JBL 1901 maar vind de uitstroom aan 1 kant wat stil. Aan de pompkant kabbelt het water mooi en de raam is aan die kant ook mooi proper. Aande andere kant staat het water stil en die raam is na enkele dagen groen van de algen. Ik heb een 15 tal planten en 2 houten stronken(namaak) Dus ik dacht om aan de andere kant een luchtpompje te zetten om daar het water ook wat meer beweging te geven. Maar mag dit bij sluiers daar er dan wel luchtbelletjes op de oppervlakte komen of kunnen ze dan zwemblaas problemen krijgen. In de aquariawinkels zie ik overal zo'n pompjes bij in de aquaria staan.

Alvast bedankt
rholeco@telenet.be
Newbie

Aquarium type: Aquatlantis fusion 150

Re: luchtpompje ja of nee voor sluiers

Berichtdoor eltwee » wo jun 14, 2017 7:24 pm

http://www.hobbykwekers.nl/zoetwater/it ... leeuwenkop

Ik zou zeggen lees dit eens eerst en denk dan nog eens na over je besluit om 4 of 5 stuks te houden.

L2
eltwee
Regular

Aquarium type: ik hou niet van verplicht

Berichtdoor rholeco@telenet.be » do jun 15, 2017 6:51 pm

eltwee schreef:http://www.hobbykwekers.nl/zoetwater/item/sluierstaartgoudvis-oranda-leeuwenkop

Ik zou zeggen lees dit eens eerst en denk dan nog eens na over je besluit om 4 of 5 stuks te houden.

L2

Heb al veel info gelezen onder andere dat artikel, daar staat in een aquarium van 360 liter max 3-4 sluiers te houden dus waarom zou ik in mijn aquarium van 420 liter dan geen 4 sluiers mogen houden??
Ik zie hier leden met een juwel bak van 110 liter met 4 sluiers in dus dan denk ik niet dat ze het bij mij slechter gaan hebben. Maar we zien nog wel, hij staat nu in te draaien zonder vissen dus qua aantal kan ik nog beslissen, zowiezo kome er eerst maar 2.
Maar mijn vraag was of een luchtpompje geschikt was of niet? Iemand daar een idee over die zelf Oranda's heeft?

Mvg
rholeco@telenet.be
Newbie

Aquarium type: Aquatlantis fusion 150

Berichtdoor eltwee » do jun 15, 2017 9:05 pm

Je kan ze zeker houden maar voor korte tijd, dat zul je ongetwijfeld ook gelezen hebben. Je bent blijkbaar niet van plan om een tijdelijke opvang te voorzien, zoals ik kan afleiden uit je andere berichten.

L2
eltwee
Regular

Aquarium type: ik hou niet van verplicht

Berichtdoor WillemAQ » vr jun 30, 2017 10:26 am

Dit soort vissen zou ik enkel overwegen bij installatie van een 2.5 m bak, omdat goed rondzwemmende vissen toch wel een bak verdienen van zowat tien maal hun lengte. Waarom een redelijk iemand bij alle keuze aan vissen die er is er persé wil houden die niet kunnen volgroeien of maar net vodoende zwemruimte krijgen om dat te kunnen , is mij een raadsel.
WillemAQ
Newbie

Aquarium type: 3 , nl. 60x30x30, 104x40x40, 150x50x50

Keer terug naar Babbelbox