Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Lichtkap omdraaien

Alles dat je zelf in elkaar kan steken van achterwand tot aquarium- en aquariummeubel toe.
Bookmark and Share

Lichtkap omdraaien

Berichtdoor Stephan1982 » ma jul 06, 2015 10:05 pm

Kan iemand mij helpen met volgend probleempje?
Onlangs kocht ik een tweedehands rio juwel (120 cm breedte).
Omdat op de eigenlijke voorkant te veel krassen staan naar mijn zin denk ik eraan de 'achterkant' als voorkant te gebruiken.
Omdat er 2 uitsparingen voorzien zijn voor de filter en kabels (dewelke nu dus langs de voorkant te zien zijn) , had ik graag de lichtkap omegdraaid.
Deze is rondom voorzien van siliconen voor zover ik zien kan. Deze heb ik 'losgesneden ' met breekmes.
Nu blijkt dat ik ze niet loskrijg....
Heeft iemand hier ervaring mee? ik zou natuurlijk geen kapot aquariumglas willen.

alvast bedankt voor de eventuele reacties!
mvg,
stephan
Stephan1982
Newbie

Aquarium type: juwel rio 120cm

Re: Lichtkap omdraaien

Berichtdoor Werner Wvl » di jul 07, 2015 8:20 pm

probeer het volgende eens: een stuk remkabel van de fiets, deze is gemaakt uit meerdere samengedraaide kabels. Draai er hier eentje van en probeer deze dan door de silicone te prikken zo heb een soort zaag die je dan door de silicone kunt trekken. Wel handschoenen aandoen. Hopelijk is het duidelijk uitgelegd.
Werner Wvl
Site Admin

Aquarium type: Van zoet- naar zeewater en weer terug

Re: Lichtkap omdraaien

Berichtdoor Stephan1982 » wo jul 08, 2015 1:27 pm

bedankt voor de reactie.
De siliconen heb ik al rondom 'losgesneden', maar ik vermoedt dat deze nog plakt waardoor het deksel nog vast blijft zitten. Ik krijg het deksel geen mm omhoog getrokken.

Ik neem aan dat je bedoeld met de remkabel de siliconen zoveel mogelijk af te raspen waardoor ze minder 'plakken' aan de ruit?

mvg
Stephan1982
Newbie

Aquarium type: juwel rio 120cm

Keer terug naar Zelfbouw