Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Acryllaat aqaurium

Alles dat je zelf in elkaar kan steken van achterwand tot aquarium- en aquariummeubel toe.
Bookmark and Share

Acryllaat aqaurium

Berichtdoor Lorenz » ma nov 25, 2013 9:49 pm

Hallo,

ik heb momenteel een 6tal goudvissen in een 60l aquarium en wil een groot aquarium op maat maken. Ik had al enkele websites bezocht in verband met volglas of acrylaatplaten. Het zou een aquarium van 1,80m op 60 diep en 60 hoog worden. Is het misschien ook mogelijk met betonplex te werken. Ik heb nog nooit zelf een aquarium gemaakt. Welk materiaal zou het goedkoopste zijn, en is dit ook stevig genoeg.
Alle hulp is welkom.
Lorenz
Newbie

Aquarium type: Rena 60L

Re: Acryllaat aqaurium

Berichtdoor christel 1975 » ma nov 25, 2013 11:35 pm

volglas is niet goedkoop, met acrilaat bedoe je daar plexie mee? dat zou ik zeker niet doen. daar zijn heel snel krassen op. betonplex kan idd :wink:
onze FB pagina https://www.facebook.com/groups/132654520137959/
nano betta
80cm gezelschapsbakje
130cm MA biotoop
AM blenny zoutwater
christel 1975
Site Admin

Aquarium type: gezelschaps aquarium

Berichtdoor Lorenz » di nov 26, 2013 10:44 am

Hallo christel 1975
met acrylaat bedoel ik plexie. Het schijnt dat het lichter is dan volglas, een ook veel sterker. Het is inderdaad veel gevoeliger voor krassen. Ik heb eens een offerte gevraagd voor mijn project in plexie. Het is al bijna 1000 euro duur, zonder btw. Ik had nog nooit gehoord van betonplex tot voor kort. Bedankt voor u reactie
Lorenz
Newbie

Aquarium type: Rena 60L

Berichtdoor joanna » di nov 26, 2013 11:58 am

Je hebt ook krasvrij plexiglas, dat wordt gebruikt bij aluminium volières en knaagdierkooien. Ik heb mijn eerste kooi 5 jaar gehad en daar zat geen enkele kras op. Maar het is gevoelig duurder dan gewone plexi. Volglas zal veel goedkoper zijn, maar ook direct een pak zwaarder. Daarom wordt voor hele grote aquaria soms gekozen voor betonplex, het is lichter en goedkoper dan glas, meer isolerend en minder breekbaar.
joanna
Hardened

Aquarium type: zoetwater, vnl Azië

Berichtdoor Wowobeer » di nov 26, 2013 1:51 pm

Ik zou gewoon eens van alle 3 de prijs opzoeken/aanvragen, want er nu zomaar een prijs opplakken of zeggen wat het goedkoopste gaan uitkomen is nogal moeilijk.

glashandels vind je wel overal een beetje, en voor acrylbakken zijn er ook wel enkele site's waar je prijs kan aanvragen.
Ik denk dat dat het simpelste gaat zijn en dan ga je er een duidelijk beeld van hebben ...
Wowobeer
Hardened

Aquarium type: Gezelschapsaquarium

Berichtdoor christel 1975 » di nov 26, 2013 8:11 pm

als ik van jou was zou ik eens en prijs laten aken bij het antwerps cicliden center of bij rushman.
onze FB pagina https://www.facebook.com/groups/132654520137959/
nano betta
80cm gezelschapsbakje
130cm MA biotoop
AM blenny zoutwater
christel 1975
Site Admin

Aquarium type: gezelschaps aquarium

Berichtdoor duivelken » di nov 26, 2013 9:49 pm

volgens mij als je voor krasvrij acryl gaat zal dit het duurste zijn.

Best isolerend en het lichtst zal een betonplex bak zijn met enkel een ruit vooraan. De betonplex moet dan wel goed behandeld worden.

Als je goedkoop een bak wil laten maken, moet je eens horen bij Aqua Blue Zaire, hij adverteert op Kapaza en is echt spotgoedkoop. Zijn bakken, eventueel met bioloog en inox onderstel maakt hij volledig zelf en in glas.

Om u een idee te geven, ik heb daar es prijs gevraagd voor een 2m*60*70 met inox onderstel buizen van 4 cm en een bioloog, en ik kwam rond de 1000 Euro uit alles in, wat een spotprijs is.

Ik wil hier geen reclame maken, maar als het op de prijs aankomt was deze bij mijn rondvragen de allergoedkoopste. Opmerking die ik er moet bij geven: je krijgt geen factuur, en hebt dus geen garantie voor zover ik begrepen heb.

Grtz,

duivelken
"Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."
duivelken
Moderator

Aquarium type: Rio 300 Z-A (discus) + Cayman 80 (levendbarenden)

Keer terug naar Zelfbouw