Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Gereedschap achterwand

Alles dat je zelf in elkaar kan steken van achterwand tot aquarium- en aquariummeubel toe.
Bookmark and Share

Gereedschap achterwand

Berichtdoor Ocram » wo maart 28, 2018 5:54 pm

Ik ben op zoek naar tools om piepschuim vorm te geven. Iemand ervaring hiermee ?

Setje met verschillende pinnen en draad :

Afbeelding

Setje met een vrij stevige draad die je in vorm kan plooien :

Afbeelding

Snijapparaat met een recht mes :

Afbeelding
Ocram
Newbie

Aquarium type: nog geen

Re: Gereedschap achterwand

Berichtdoor Werner Wvl » wo maart 28, 2018 7:17 pm

Systeem twee hebben we ong 40 jaar of nog langer geleden thuis gehad om te knutselen, hier zat de draad wel strak gespannen tussen de beugel en voor zo ver ik nog herinner ging dit supersnel om in alle mogelijke bochten te snijden als je niet te snel te werk ging anders brak het draadje. Wist niet dat dit nog bestaat. de andere twee zegt me niks maar kan me bij het derde wel voorstellen dat er veel vuil bij komt kijken omdat dit "denk ik" meer zaagt dan snijdt. ik zou voor nr 2 gaan
Werner Wvl
Site Admin

Aquarium type: Van zoet- naar zeewater en weer terug

Berichtdoor Ocram » wo maart 28, 2018 10:56 pm

Systeem 2 heeft een vrij harde draad, ik vermoed dat die niet zo snel zal breken.

Systeem 3 snijdt als boter. Het heeft ook flink wat watt's en kost ook veel meer dan de anderen.
Ocram
Newbie

Aquarium type: nog geen

Berichtdoor eltwee » do maart 29, 2018 7:07 pm

Waarom geld geven aan tools voor het behalen van een afwerkingsgraad die je nooit zal zien in je aquarium.
Je kan de isolatieplaat (harde, isomo geeft te veel rommel) goed snijden met een mes in een ruwe vorm. deze mag zeer hoekig zijn, je vlakt dit dan toch af met een gasbrander of hetelucht blazer. vervolgens wordt het geheel dan toch afgedekt met een dikke laag epoxy, motage kit oid. Wil je afdekken met verf dan is de levensduur zeer kort, zeker bij grazers die huidge dagen zeer populair zijn.
Staat alles dan uiteindelijk in je bak dan begroeit dit met algen of wordt het volgezet met planten. Uiteindelijk zie je maar enkele vleken vanje achterwand.

L2
eltwee
Hardened

Aquarium type: ik hou niet van verplicht

Keer terug naar Zelfbouw