Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Zuid-Amerikaans Aquascaping (need some help here)

Allerhande info over aquascaping. De kracht van een unieke onderwater creatie.
Bookmark and Share

Zuid-Amerikaans Aquascaping (need some help here)

Berichtdoor MissedChaotic » vr jul 04, 2014 6:28 pm

Oké, ik wil mijn Superfish Panorama inrichten en zoek hier een beetje hulp in. Ik ben erg geïnspireerd door overload_95 en heb me dus zelf een boompje uitgezocht die ik graag zou namaken (zie onderaan). Ik was aan het denken om de stam rond mijn filter (recht sachteraan in mijn aquarium) te plaatsen en in men stam dus minieme gaatjes in te maken zodat water in de buis kan, maar geen visjes. Dan zou ik graag vooraan bij de boom wat christmass mos, ook wil ik een beetje Alternanthera Reineckii plaatsten als blikvanger, 2 jaar terug heb ik vooor mijn verjaardag een duikersklok (zie onderaan) gekregen, die wil ik er graag in verwerken, eventeel plantjes in en rond (helemaal 'overwoekeren' als zijnde wrak). Ik was aan het denken om het aquarium in te richten volgens het 'schema' onderaan. Iemand nog ideetjes qua planten? Echinodorus plantjes (eender welke) staan me eig ook wel aan. en mss nog iets van gras ofzo vooraan.
Foto's:
Boom: https://www.dropbox.com/s/jledv0v0bwr9s22/Amazoneboom.jpg?m=
Duikersklok: https://www.dropbox.com/s/tesa7da7ebqkuvi/Duikersklok.jpg
Schema: https://www.dropbox.com/s/hx4pfglmj65dzmn/Aquascaping.png?m=
MissedChaotic
Newbie

Aquarium type: Zoetwater

Re: Zuid-Amerikaans Aquascaping (need some help here)

Berichtdoor MissedChaotic » za jul 05, 2014 1:30 pm

Ik ga dit toch even op pauze zetten (tips voor later altijd welkom), kheb gisteren wat plantjes erbij gezet, (zelf geplukte plantjes uit een duikput, een vriend van mij heeft deze geplukt, hijzelf heeft 80-100 aquaria in zijn huis staan (jaloers!!!)) hier zijn ook enkele mosseltjes met meegekomen, dus kheb ook al enkele diertjes extra. Gisteren even verschoten, ik dacht dat één van mijn garnaaltjes het al begeven had, bleek dat er ééntje al verveld was en had zen velleke gevonden :D
MissedChaotic
Newbie

Aquarium type: Zoetwater

Re: Zuid-Amerikaans Aquascaping (need some help here)

Berichtdoor Panduro » za jul 05, 2014 8:28 pm

Velleke laten liggen eten ze zelf op voor extra calcium om het nieuwe te helpen harden..

De boom kan je eventueel met piepschuim maken. Daar glasvezel over doen, epoxy hars overzetten.
Dan na het harden het piepschuim zoveel mogelijk weg halen. Dan de resten met aceton weghalen.
Goed afspoelen en laten luchten.
De gaatjes kan je eventueel erna inboren.
Panduro
Regular

Aquarium type: ZA biotoop colisa 1200, gezelschap 60l

Keer terug naar Aquascaping