Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Aquarium herinrichten

Allerhande info over aquascaping. De kracht van een unieke onderwater creatie.
Bookmark and Share

Aquarium herinrichten

Berichtdoor ibbe » wo maart 05, 2014 10:17 pm

Hallo,

Ik heb een ferplast dubai 120 aquarium (121*41*56)
Nu zou ik dit graag herinrichten zonder de bodem eruit te halen enkel de vissen enzo en zonder het al te duur te maken. Hier wat informatie: Bodem is gewoon zand, buitenfilter dus geen plaats die verloren gaat. Er liggen 4 stenen in en een stuk hout met een paar vertakkingen. 2 mosbollen, ik heb ook nog andere stukken hout. het plantenbestand is : Lysimachia nummularia "aurea", Nomaphila siamensis parvifolia, Rotala rotundifolia en nog een paar andere planten waar ik de naam niet meer van weet, ook een soort Cryptocoryne die al heel groot is geworden
Hopelijk kan iemand me verder helpen door ideeën te geven of een plattegrond ofzo te teken maart niet uit.

Alvast bedankt ! :)
Ibbe
ibbe
Newbie

Aquarium type: aquadream 60

Re: Aquarium herinrichten

Berichtdoor thiby » do maart 06, 2014 12:45 am

veel kan je daar eigenlijk niet over zeggen hoor.. dit is iets dat je gewoon zelf moet bekijken, je bak leegmaken en je zand wat spoelen zodat het grote vuil eruit is en je bodem eens doorwoelen zodat deze weer 'luchtiger' wordt en al de gevormde wortels van de planten eruit doen. dan kun je opnieuw vullen met gedeeltelijk oud water of eerst je hout zetten hoe je het graag hebt. werk wat in de hoogte want een veel gemaakte fout dat ik al gezien heb is dat men met hout op de bodem blijft, geeft een veel mooier en natuurlijker beeld als je ook in de hoogte werkt! en dan je planten zetten zoals je zelf wilt. de snelgroeiers/groot wordende planten achteraan en de kleinere vooraan. gewoon inrichten naar jouw smaak ;)

succes
thiby
Regular

Aquarium type: amazone/garnalen

Re: Aquarium herinrichten

Berichtdoor Niels.Thijs » di maart 25, 2014 6:01 pm

enige manier dat je hierop kan reageren is zoals thiby. Met een beschrijving ben je inderdaad veel te weinig. Een plan opstellen kan ook alleen als je de stenen ziet. Met foto's dus.

een stuk hout met vertakkingen kan 100cm lang zijn of maar 20 cm dus zegt echt weinig zo.
Niels.Thijs
Regular

Aquarium type: Juwer visoion 180, Home 25, Aqua 40

Keer terug naar Aquascaping