Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Fluval CO2 op een 110L

Enquêtes worden hier weergegeven.
Bookmark and Share

Fluval CO2 op een 110L

Berichtdoor Shadosy » do maart 12, 2015 8:16 pm

Zoals de titel zegt. (Gaat om de Fluval co2 88)
Is het eigenlijk wel interessant om een co2 installatie met weg werp flesjes te kopen voor op een 110L ?
Want volgens hun is die geschikt op aquariums van 57 a 151 liters.
Maar dan is de vraag, hoe snel zijn die flesjes dan op? Op ons werk staat er ene op een 15 liter bakje (showbak met garnalen) en daar komt hij wel een paar maand mee toe.
Wil ook niet elke week een nieuw fles kopen. :roll:

Iemand ervaring hier mee? Of raden jullie gelijk aan co2 met hervulbare flessen?
Shadosy
Hardened

Aquarium type: Te veel!

Re: Fluval CO2 op een 110L

Berichtdoor Niels.Thijs » vr maart 13, 2015 11:26 am

ik heb op mijn 25 liter aquarium (+-18l na aftrek decoratie) een colombo setje draaien hetzelfde als wat vroeger ook op het aquarium op de toonbank op je werk aangesloten was.
Om mijn planten voldoende co2 te geven gaat er bijna 1 flesje door per maand.
Als het flesje dan leeg is worden de waardes instabiel en daardoor kan je weer algen krijgen. Ben nog aan het herstellen van een explosie van zwarte penseelalg.

Daarom heb ik ook beslist om vanaf nu met een 2L fles te gaan werken zelfs op dit bakje, het is goedkoper om 2L CO2 te laten vullen en vele maanden verder te kunnen dan 12€ uit te geven elke maand aan een hervulpatroon. Je moet er trouwens altijd 1 reserve in huis hebben omdat je anders zonder komt te zitten.

Ik raad het dus af, zelfs op kleine bakjes.

Nu we hier toch over CO2 bezig zijn. Hoeveel kost een 2L fles bij je werk in aankoop? De kost van het vullen hangt aan de toonbank maar de aankoopprijs voor 2L weet ik niet. of kan je ook huren?
Niels.Thijs
Regular

Aquarium type: Juwer visoion 180, Home 25, Aqua 40

Re: Fluval CO2 op een 110L

Berichtdoor Shadosy » vr maart 13, 2015 10:01 pm

Niels.Thijs schreef:ik heb op mijn 25 liter aquarium (+-18l na aftrek decoratie) een colombo setje draaien hetzelfde als wat vroeger ook op het aquarium op de toonbank op je werk aangesloten was.
Om mijn planten voldoende co2 te geven gaat er bijna 1 flesje door per maand.
Als het flesje dan leeg is worden de waardes instabiel en daardoor kan je weer algen krijgen. Ben nog aan het herstellen van een explosie van zwarte penseelalg.

Daarom heb ik ook beslist om vanaf nu met een 2L fles te gaan werken zelfs op dit bakje, het is goedkoper om 2L CO2 te laten vullen en vele maanden verder te kunnen dan 12€ uit te geven elke maand aan een hervulpatroon. Je moet er trouwens altijd 1 reserve in huis hebben omdat je anders zonder komt te zitten.

Ik raad het dus af, zelfs op kleine bakjes.

Nu we hier toch over CO2 bezig zijn. Hoeveel kost een 2L fles bij je werk in aankoop? De kost van het vullen hangt aan de toonbank maar de aankoopprijs voor 2L weet ik niet. of kan je ook huren?

Dan hou ik het bij Carbo/Profito/Ferro :D
Heb toch altijd mooi planten daarmee gehad.

Ivm die 2L zal ik morgen is voor kijken wat ie aankoop komt als je fles koopt.
Huren durf ik niet zeggen als ze dat doen.
Maar als ik me niet vergis kwam dat toch al bijna 150 euro zo'n fles. Kan ook mis zijn, ik kijk morgen gewoon :-)
Shadosy
Hardened

Aquarium type: Te veel!

Keer terug naar Vraag van de week