Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Vissen aan het oppervlak

Enquêtes worden hier weergegeven.
Bookmark and Share

Vissen aan het oppervlak

Berichtdoor Mike&Nena » zo maart 12, 2017 3:05 pm

Goedemiddag allemaal,

Ik heb een aquarium met aan aantal dalmatier mollies wat tetras (neon en diamant) en een 3 tal zwaard dragers

Nu is er afgelopen vrijdag een van mijn mollies bevallen en heb ik deze kleintjes in een kweekbakje gezet
Hierbij is een van de mollies door het lint gegaan en tegen de thermometer aan gezwomen waardoor deze kapot ging
Omdat ik ook algeneters heb welke redelijk veel op de bodem te vinden zijn werd me aangeraden het aquarium water volledig te vervangen en de bodem goed schoon te maken of te vervangen gezien het glas
Nu heb ik dit gedaan en dit lijkt verder voor de vissen niet zo heel veel bezwaar op te leveren
Alleen zitten de dalmatier mollies nu heel erg veel aan het oppvervlakte van het begin af aan eigenlijk al.
Nu dacht ik eerst aan een zuurstof tekort maar ik kan daar alle filters of pompen bij toevoegen wat ik wil maar dit maakt het niet beter.
Heeft iemand een idee wat dit is? Is dit stress? Of toch een vorm van zuurstof tekort.

Ook viel het mij op dat 1 van mijn dalmatier mollies oranje vlekken begon te krijgen deze mollie is voor het grote deel wit(dit speelt al langer) en een andere nu ook deze is grotendeels zwart maar t is ook maar een heel klein beetje.

Iemand die me hier een beetje mee kan helpen?:)
Alvast bedankt
Mike&Nena
Newbie

Aquarium type: Juwel

Re: Vissen aan het oppervlak

Berichtdoor Jdebrabanter » do jul 13, 2017 10:55 am

Indien de vis gaat schuren: behandelen met Esha (antibiotica). Het is dan aangeraden om de vis apart te zetten!
Indien hij niet gaat schuren: de watertemperatuur gedurende enkele dagen (weekje) iets omhoog zetten.
Meestal gaat het vanzelf over.

Hopelijk is er bij het breken van de thermometer geen kwik in het water gekomen, anders is het het beste om volledig te herbeginnen en dus ook de bodembedekking te vervangen.

Succes !!!
Jdebrabanter
Newbie

Aquarium type: Vivarium

Keer terug naar Vraag van de week