Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Eheim Professional 3 600 aanzuigprobleem

Alles over het plaatsen, uitwassen van de filter. Ook de verschillende soorten filtermaterialen kunnen aanbod komen.
Bookmark and Share

Eheim Professional 3 600 aanzuigprobleem

Berichtdoor KurtVDH » do feb 09, 2017 6:15 pm

Hi,

Ik heb een gezelschapsbak van 2m met een Eheim Profi 3 600 externe potfilter. Deze is al enkele jaren oud maar heeft altijd goed gedraaid. De laatste tijd heb ik echter regelmatig problemen dat de lansgte van de 2 aanzuigen niet meer mee loopt. Er zitten in de 2 hoeken telkens een aanzuigpunt, de langste slang is dus iets meer dan 2m. De uitstroom zie ik niet direct minderen, maar je kan wel zien dat er meer vuil op de bodem ligt wanneer er maar 1 aanzuig werkt. De enige manier om die aanzuig weer werkend te krijgen is door er met de tuinslang (onder water) in te blazen terwijl de pomp draait, dan hoor je wat gerammel in de filter en is er weer zuigkracht op de slang. Nu is het natuurlijk nogal omslachtig om telkens de tuinslang in huis te halen om die aanzuig weer goed te krijgen. Dus ik vroeg me af of er iemand ervaring heeft met dergelijk probleem ? Bestaat er een gemakkelijkere manier om dit op te lossen met een soort van aanzuighulp ofzo ?
KurtVDH
Newbie

Aquarium type: Gezelschapsaquarium

Re: Eheim Professional 3 600 aanzuigprobleem

Berichtdoor eltwee » vr feb 10, 2017 7:49 am

als ik het zo lees wordt je hevel onderbroken na veloop van tijd. Zonder hevel is er geen afzuiging, de pomp zelf zuigt niet (of dit is toch verwaarloosbaar). Vermoedelijk is er een minim barstje in de slang. Dit kan gebeuren in strakke bochten of onder lampen. Zet eens met een nieuwe slang, dat gaat sneller dan zoeken naar het lek.

L2
eltwee
Regular

Aquarium type: ik hou niet van verplicht

Berichtdoor KurtVDH » zo feb 12, 2017 11:44 am

Er zitten al nieuwe slangen op,sinds een maand of 4 geleden.
KurtVDH
Newbie

Aquarium type: Gezelschapsaquarium

Berichtdoor depierre » zo feb 12, 2017 1:51 pm

Ik heb een eheim prof 3, 2180. Ik ben daar niet tevreden van. Er zijn 2 instromen, één links en één rechts. Op verschillende hoogte, als ik onderhoud aan de pomp doe, is die bijna niet terug op te starten, heb al alles geprobeerd. Nieuwe rotor, nieuwe aanzuigrubber binnenin, het originele model had een fout. het aanzuigen met de hevel, beschreven zoals in het boekje, werkt nooit! Nieuwe darmen, zelfs de bochten gelijmd enz, noem het op, ik heb het geprobeerd. Alles staat, bij manier van spreken, onder het water alvorens ie terug draait, pff, droevig.p.s. mijn bak is 1,40x0,50x0,50 (ong 350 l)
depierre
Newbie

Aquarium type: zoetwater 1,40x0,50x0,50

Keer terug naar Filtering