Inloggen/Registreren

Zoeken Help

EHEIM PROFESSIONEL 4+ 350

Alles over het plaatsen, uitwassen van de filter. Ook de verschillende soorten filtermaterialen kunnen aanbod komen.
Bookmark and Share

EHEIM PROFESSIONEL 4+ 350

Berichtdoor Arthur Hannes » wo dec 14, 2016 7:35 pm

Dag iedereen
ik heb een juwel rio 240l, heb deze bak bijna een half jaar maar ik merk dat de interne filter niet sterk genoeg is voor al het water te filteren. Ook is het moeilijk om bij het reinigen van de filter geen vuil te laten ontsnappen in het aquariumwater.
Ik dacht nu aan een goede buitenfilter doordat ik veel positieve reacties lees hierover, mij gedacht ging uit naar deze filter : EHEIM PROFESSIONEL 4+ 350.

Mijn eerste vraag is: is dit een goede filter voor een juwel rio 240 of kom je hier niet mee toe?
en mijn belangrijkste vraag is : het aquarium staat op mijn kamer zonder meubelstuk dus de externe filter zal naast het aquarium worden geplaatst, maakt de filter veel geluid of deze zeer stil ?

groetjes,
Arthur
Arthur Hannes
Newbie

Aquarium type: zoetwater

Re: EHEIM PROFESSIONEL 4+ 350

Berichtdoor Matt1118 » do dec 15, 2016 8:04 pm

Zal zeker een goed filter zijn, wel duur :-)
Juwel filters hebben daar wel vaker last van, ik ben er ook geen fan van.

Over lawaai kan ik niet spreken, in een slaapkamer is het moeilijk. Vanaf je gaat slapen is waarschijnlijk alles stil dus dan hoor je wel het minste van lawaai.
Zeker bij filters die een debiet halen 1000l/u zal het moeilijk zijn om een stile te vinden. Eerder zal het de stilste worden ...

Als je de mogelijkheid hebt kan je wel je filter in een kast zetten en die kast goed isoleren met geluid-isolerend schuim. Je kan dat kopen in de doe het zelf zaak.
Is zo zwarte mouse dat je op maat kan knippen.
Matt1118
Moderator

Aquarium type: 80x45x45 scape

Re: EHEIM PROFESSIONEL 4+ 350

Berichtdoor metal-richy » di dec 20, 2016 3:10 am

Een eheim pro 4+ 350 is heel stil. Ikzelf heeft een gekocht voor de geruisloosheid. En tot heden ben er blij mee. Staat wel bij me in de woonkamer.
Je zult wel tevreden zijn als je deze aankoop

groeten
metal-richy
Newbie

Aquarium type: aqualantis 200 liter

Keer terug naar Filtering