Inloggen/Registreren

Zoeken Help

jbl christalprofi 1901

Alles over het plaatsen, uitwassen van de filter. Ook de verschillende soorten filtermaterialen kunnen aanbod komen.
Bookmark and Share

jbl christalprofi 1901

Berichtdoor peter b » ma dec 12, 2016 8:53 pm

hoi ,
ik heb onlangs een aquarium gekocht met een jbl christamprofi 1901 , daar zit er volgens mij een probleem mee , telkens als ik probeer op te starten duurt het lang voor dat de pomp vol met water zit , en deze pomp lekte enorm via de hoeken , nu ik weet dat er een packing in zit , ik dacht dat daar het probleem zat , dus nieuwe packing besteld en erin gestoken , nog steeds lekte de pomp , de packing is een keer in de andere richting gestoken maar nog steeds hetzelfde probleem , de bakjes zitten goed in mekaar , dus ik zit na 2 weekends werk nog steeds met een pomp die lekt als een zeef , graag heeft hier iemand een oplossing voor , ter info ik heb hier meerdere aquaria staan met een bioloog filter en 1 met een enheim pomp , dus het niet dat ik er nets van ken
graag wat hulp hierover
peter
peter b
Newbie

Aquarium type: juwel

Re: jbl christalprofi 1901

Berichtdoor Werner Wvl » di dec 13, 2016 8:07 pm

mss een foto of duidelijke schets waar er juist water lekt? mss dat er ergens een kleine barst zit in pomphuis is soms zeer moeilijk zichtbaar.
Werner Wvl
Site Admin

Aquarium type: Van zoet- naar zeewater en weer terug

Re: jbl christalprofi 1901

Berichtdoor eltwee » di dec 13, 2016 8:31 pm

soms is het ook de wijze van sluiten, als ik de 4 kleppen van mijn eheim 1 per 1 sluit dan kan het lekken. sluit ik ze per 2 tegen over elkaardan is alles ok. Het mag ook niet zijn dat je druk moet uitoefenen, het is een rubber dichting lichte druk is water dicht, grote kracht is vervoming van de dichting en dus lekken.
Zit het hier niet dan is er een barst of onder het deksel een verborgen gebrek. Deksel uit elkaar halen en inspecteren.

L2
eltwee
Hardened

Aquarium type: ik hou niet van verplicht

Keer terug naar Filtering